Sidan 250 av 548 FörstaFörsta ... 150200240248249250251252260300350 ... SistaSista
Resultat 2 491 till 2 500 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2491
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    7
    hittade dom ,,,

  2. #2492
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter en hel rad med fina dagar har denna dagen bjudit på snålblåst och duggregn, m.a.o. skitväder. Men det spelar ingen roll för jag har ju fått köra av mig all abstinens och kan pyssla med lite annat.

    Tankade bilen och soppan är nu uppe i 15:50/liter för 95 oktan. Blir nog ett par pengar till innan sommaren. Vad gör man? Köper elhoj eller käkar bönor och kör på gas?
    Ove

  3. #2493
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jippiii, vedhögen kapad å klyvd. Detta betyder att jag ligger väl i planeringen. Snart dax för heldagsutflykter. Vädret är lite så där ömsom, men bara mitten på mars.
    Jan

  4. #2494
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ove
    Elen kostar ju även den en del... Benmuskelkraft=cykel

  5. #2495
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove
    Elen kostar ju även den en del... Benmuskelkraft=cykel
    Där fann du ännu en bristvara...
    Ove

  6. #2496
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Men en vedkubba värmar jo tre gångar först när man sågar den, sen när man klyver den, (med yksa så klart) inte med en sånn där vedklyvare. och tilsist när man eldar i spisen



    __________________
    Simen

  7. #2497
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Med tanke på dessa höga priser på el och bensin, så tror jag att det snart är läge för ett gengasaggregat till hojen och då lämpligt med en med sidovagn, som man kan montera det i.
    Detta är inte alls orealistiskt. Undrar bara om det kan gå med pellets, för då behöver man ju inte ha stora säckar med sig, för det finns ju att köpa på många mackar.

  8. #2498
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Med tanke på dessa höga priser på el och bensin, så tror jag att det snart är läge för ett gengasaggregat till hojen och då lämpligt med en med sidovagn, som man kan montera det i.
    Detta är inte alls orealistiskt. Undrar bara om det kan gå med pellets, för då behöver man ju inte ha stora säckar med sig, för det finns ju att köpa på många mackar.

    För enkelheten skull skall man kanske titta på bränsleförbrukningen nästa gång det är dax att byta hoj.
    Om det blir nån nästa gång...

    Hondas nya NC-serie ligger en bra bit under 0,4 l/mil enligt standardkörcykeln. Det gör min arbetsbil också....

  9. #2499
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    För enkelheten skull skall man kanske titta på bränsleförbrukningen nästa gång det är dax att byta hoj.
    Om det blir nån nästa gång...

    Hondas nya NC-serie ligger en bra bit under 0,4 l/mil enligt standardkörcykeln. Det gör min arbetsbil också....
    Mmmm, så är det, dagens bilar väldigt bränslesnåla medans Mcn ligger på samma nivå som 70talet ?
    Jan

  10. #2500
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Många parametrar för att få ett bra,enkelt, billigt och inte minst en tillfredsställande tillvaro.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •