Sidan 215 av 548 FörstaFörsta ... 115165205213214215216217225265315 ... SistaSista
Resultat 2 141 till 2 150 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2141
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Marco Simoncelli omkom igår under MotoGP i Malaysia. Han var en riktigt bra förare och en färgklick i Rossiklass. Kommer att sakna hans underhållande körningar.
    Ove

  2. #2142
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar bli ett fint hojåkarväder till helgen. Skall försöka hinna ta en tur. Men står i valet och kvalet om det skall bli asfalt eller grus. Troligen blir det mest grus. Sitter crossdäck på Transalpen med utslitna dubb så de behövs slitas ut på grus eftersom de inte funkar så bra på isväg. Om det blir någon vidare vinter med snö och is så åker en omgång crossdäck med skruvdubb på. Då kan man ju bara skruva ur dubben när isen är borta och fortsätta med bra däck på vårkanten.
    kanske han kan fixa däck?

  3. #2143
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Mmmmm. prognosen för helgen är god. Tänkte ringa runt å höra om några lokala äventyrare är sugna på en blandad utflykt. Mycket grusvägar här är nyskrapade å blöta= hala. Kör vidare på PilotRoad som gått 2000 mil nu.
    Jan

  4. #2144
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mmmmm. prognosen för helgen är god. Tänkte ringa runt å höra om några lokala äventyrare är sugna på en blandad utflykt. Mycket grusvägar här är nyskrapade å blöta= hala. Kör vidare på PilotRoad som gått 2000 mil nu.
    Tror inte så många skulle ge sig ut på såna vägar med de typen av däck. Men jag vet ju sedan tidigare att du inte bangar ur för att det är lite dåligt underlag.
    Tror att väldigt många hojåkare har lite dåligt självförtroende när de säger att de inte vill åka grus pga. hojen kanske kan få ett stenskott.
    Kan förstå de som lagt ner en förmögenhet på krom om de inte vill få den förstörd.
    Alla dessa med sina kromhojar går ju tyvärr miste om de fina naturupplevelser som finns utanför asfalten, som de med touringhojar kan uppleva.
    Finns ju faktiskt undantag. Träffade en jätteglad HD-åkare miltals från asfalten mitt i skogen på en lerig grusväg. Detta är riktig hojåkning sade han, och garvade åt ösregnet. Han bjöd nog på det bästa kaffe jag fått under en skogstur någongång.

  5. #2145
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Så är de Olle, man ska inte alltid dömma fåren efter ullen. Menar att även HD åkare kan göra kaffe.
    Jan

  6. #2146
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är de Olle, man ska inte alltid dömma fåren efter ullen. Menar att även HD åkare kan göra kaffe.
    Träffade ingen sån under min tur idag, så jag hade alltså ingen tur.

    Men det var fint väder med blandat sol och lagom mulet. Det märks att hösten är här för jag fick ett litet men tydligt släpp både bak och fram i en kurva trots låg fart . Alltså dom där slemiga lavarna som kommer på hösten, så varning för asfaltsvägarna. Gruset var bara fint med lagom fukt idag. Lite skitigt men det får man ta.

    Bästa vinterhjälmen, som troligen kommer att bli åretrunthjälm, fortsätter att impa på mig. Märke? Biltemas korvätarhjälm - den som är så dålig som dom säger, dom som vet allt. Sitter bra på MIN skalle och jag behöver inte pussla och tejpa med inresningen som på Lazer eller slöjda med täljkniv och varm sked som på Shoei. Ganska tyst också så jag behöver inte använda öronproppar om jag inte ska mala på raka vägen i timmar.
    Ove

  7. #2147
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Träffade ingen sån under min tur idag, så jag hade alltså ingen tur.

    Men det var fint väder med blandat sol och lagom mulet. Det märks att hösten är här för jag fick ett litet men tydligt släpp både bak och fram i en kurva trots låg fart . Alltså dom där slemiga lavarna som kommer på hösten, så varning för asfaltsvägarna. Gruset var bara fint med lagom fukt idag. Lite skitigt men det får man ta.

    Bästa vinterhjälmen, som troligen kommer att bli åretrunthjälm, fortsätter att impa på mig. Märke? Biltemas korvätarhjälm - den som är så dålig som dom säger, dom som vet allt. Sitter bra på MIN skalle och jag behöver inte pussla och tejpa med inresningen som på Lazer eller slöjda med täljkniv och varm sked som på Shoei. Ganska tyst också så jag behöver inte använda öronproppar om jag inte ska mala på raka vägen i timmar.
    Men du har ju ändå tur Ove,som blivit utrustad med biltemahjälmskalle. Spar pengar. Asfalten har inte sommarfäste nu. Gruset får man läsa av från gång till gång.
    Jan

  8. #2148
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Men du har ju ändå tur Ove,som blivit utrustad med biltemahjälmskalle. Spar pengar. Asfalten har inte sommarfäste nu. Gruset får man läsa av från gång till gång.
    Så sant.
    Ove

  9. #2149
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Så sant.
    Knepigt med turbulensljud. När jag kör med uppfällt visir på min Nolanhjälm är den ganska tyst även vid 90-100. Fäller jag ner visiret i samma hastighet, så behöver jag sätta i öronproppar.
    kanske han kan komma med en ny

  10. #2150
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Knepigt med turbulensljud. När jag kör med uppfällt visir på min Nolanhjälm är den ganska tyst även vid 90-100. Fäller jag ner visiret i samma hastighet, så behöver jag sätta i öronproppar.
    kanske han kan komma med en ny
    Kanske dags att byta upp sig? Jag kan rekommendera ett märke som passar mig men man måste ju faktiskt prova själv.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •