Tusan vet om inte frispringande får är farliga!!!!!!!!!!
I vilket fal som helst får du nog dra dig in i lyan medan det väntade snöovädret dragit förbi.
:santaclaus: Hoppas vi får en vit jul.:):)
Utskriftsvy
:p Dom kan även bitas! Jag blev biten i tummen av en bagge när jag försökte få den besten att svälja maskmedel i tablettform istället för att spotta ut. :fight: Det smärtade, men inga ällvarliga skador uppstod. :)
Frispringande är dom farliga i bästa grisklass. :rolleyes:
Du menar så här?
Lol! Asabra!
En man besökte bekanta som bodde på ett litet ställe uppe i Värmland. Han kom till gården , öppnade grinden och körde in bilen. Stängde grinden och såg då en skylt. " varning för får ". Han skrattade och gick fram till stugan och knackade på. Blev inbjuden på kaffe. Då de drack och småspråkade hördes en rejäl smäll utanför huset. Du ställde väl inte bilen på gården?? Då small det igen. JO, blev svaret.
En lösgående bagge hade sett en vad han trodde var en rival, spegla sig i billacken. Efter ett par smällar var rivalen borta.:banana::banana:
Får är farliga.:D:D
[QUOTE=Ove;86733]:D Det är en variant. Dom är snabba också! :D[/QUO
:eek:Sven är oxå snabb, så i eftermiddag får du nog lägga en sten på hatten:eek:
Måste berätta om några snickare som byggde om lite på en bondgård. Bonden hade en ilsken bagge som försökte anfalla snickarna då de gick förbi. Baggen var tjudrad med en kedja som satt fast i ett spett. En av snickarna brukade ställa sig med ändan mot baggen, som så satte fart mot målet. Kedjan stoppade det hela och baggen slog en volt. En dag hade bonden flyttat spettet och baggen gjorde som förut och fick in en fullträff. Fjorton dagars sjukskrivning för snickaren.:banana::banana:
Torsdag kväll 21oo. Vindstilla och ett lätt duggregn. Ca 3,5 grader varmt här i Bjurtan.:):)
Jag var och jobbade med oljesanering på en ö i Brofjorden för några år sen. Där va några ilskna baggar som inte gillade att folk gick iland där. Det blev några spännande dagar med att kolla var dom ilskna baggarna var!
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Jag känner att även denna behöver delas, för jag tycker den va hur bra som helst!
:) Utringd i morse - massa älgspår så kom och passa. Vi ställer ut oss och efter mindre än en kvart smäller det och var det en trafikfara mindre i området, bara 200 m från platsen där en dog i en älgolycka för nån vecka sen.
Medan vi pysslade med att göra klart för transport kom snön och det snöar för fullt nu och temperaturen ligger på ca 5 minus. Det har nog kommit 10 cm vid det här laget. :mad:
Nu ska jag ägna en stund åt att pilla köttet från ett par kycklingskrov. Jag styckade isär dom när jag ändå var igång med kötthanteringen. :eating:
-2 och lugnt. Morgon och förmiddag har gått åt till att flytta snö som ändå ska smälta bort i sinom tid. Hade varit lika bra den kommit i smält form direkt. :p
Men det är klart att snön har sina fördelar om man tänker jakt. Djuren står helst stilla tills dom blir igångfösta och då lämnar dom färska spår.
Älgarna kan vila en stund för nu blir det nog mera gris, rädjur och kanske i bästa fall lite harjakt.Inte för att jag så gärna har haren i grytan men det är fint att stå men hagelsprutan i hand och lyssna på drev och se vad som kommer - skogshare sparas och fälthare skjuts - rasdiskriminering gäller.
:hello: Nyss vinkade jag av Olle Å. Han kom på visit, bara så där.. Trevligt! Blev att jag satte lite soppa på spisen så han skulle få lite varmt i sig efter 15 mil i temperatur som jag för min del inte ser som helt komfortabel. Sen lite pratstund innan han stack västerut igen.
Tack för besöket Olle! :shakehands:
:bawling: Satan va jag är förkyld!! Det har väl varit så bortemot en vecka men verkade bli bättre. Sen blev det ett host- nys- och snorinferno från i går kväll och jag som skulle varit till skogs för att skjuta bort trafikfaror(=vildsvin) idag. Blev att stanna inne och peta in pinnar i brasan istället.
Enda trösten är vädret som är bara för genomuselt för all utevistelse. Det kommer inget synligt regn - man blir bara alldeles förbannat blöt om man sticker ut nosen s det hade nog inte varit så gulligt i skogen ens utan förkylning. :p Bara det att den här gången var det lite av storjakt med många passkyttar och ett helt gäng hundar som samlats. Hade vart kul... :(
Trist väder i småland, grått, duggregn +4. Knappast skjutljust.
:) Samma väder här.
Tog en sväng till återvinningen och då hittade vi en man som väntade på en buss som inte kommer förrän i morgon. Försökte informera om läget men han förstod inte oss och vi inte honom. Efter en hel del viftande och pekande och enstaka ord på utrikiska så fattade vi att han ville komma norrut och att han är Alban. Vi kunde ju inte lämna honom i regnet så det var att peka in honom i bilen och köra iväg norrut. I Gullspång visade han tecken på lokalkännedom och vi kunde hitta hem till hans boende.
Första gången i mitt liv jag blivit kysst på hand av en karl och min fru blev välsignad med korstecken och allt. Glorian sitter fint.... :rolleyes: :cool:
Första gången jag tagit hojen till stormarknaderna för att köpa julkrubbet. 7grader varmt molnigt, men uppehåll. I eftermiddag är det nog dax att serva gräsklipparen?
:thefinger: Med de vuxnas rätt tar vi oss friheten att sprida julen detta år med början Söndagen före och sen fortsätter vi i den takt som går fram till att det firats färdigt. Julafton hela veckan alltså - men sillen och skinkan kommer inte att vara med hela tiden. Skönt eller elände - vet ej, men värt att prova. Den hysteriska stressen med att vara överallt samtidigt slipper vi iallafall. :santaclaus: :rolleyes:
Visst kan det vara skönt att slippa stressa upp sig inför julen. Det var nog lite annorlunda då vi var unga. Då betydde julen lite mera för oss. Numera verkar det som om vi skall fira julen bara för handlarnas skull och även de andra som profiterar på en förut så fin högtid.:mad:
Visst vill vi att barnen skall få sina presenter och ha trevligt, men det får de väl med mobilen klistrad vid örat eller surfplattan framför ögonen.:D:D
:santaclaus::santaclaus:
Granar ingick i nya vinterhojgaraget, rödgran, silver,ide ,kungs,plus diverse tujor. Typisk 60-70tals trädgård.
Tur man är en man med Stihl. Brrrrrrrrrrrrrrr
:) Inte dåligt - innegranar av födseln.
Hos mig kom granen och ställde sig utanför dörren, helt obeställt, så jag har kunnat medverka i att koka knäck, rulla negerbollar och lite sånt+ att jag rullat 310 köttbullar idag på lika delar blandfärs och älg. :)
Bilen är besiktigad liksom jag själv. Påpekande om lite glapp i bakvagnen, på bilen alltså men det kan nog bli samma besked när svaret kommer som gäller mig själv.
:rolleyes: Jaha nu har det kommit - beskedet på min egen besiktning. Samma som på bilen, glapp i bakvagnen, eller som läkaren sade - ett litet diskbråck mellan L4 och L5. Inget som måste åtgärdas men tiden läker.
Revbenen är stekta och ska bara värmas till julluncherna om dom inte som vanligt glöms bort. Brysselkålen och det där som bara måste finns hemma så nu kan vi börja med första julfirandet redan i morgon. I dag blir det pizza. :rolleyes:
:santaclaus: God jul på er alla, gubbar och tanter i alla åldrar! :santaclaus: