Menar du äta eller supa ?
Utskriftsvy
:banana: Fick just veta: Erik Nordevall som vi tittat på i Forsvik några gånger kommer till Sjötorp 16;e Juni och visas 17;e och 18,e. Det är alltså fiolbåten, hjulångaren, en kopia av den som ligger på Vätterns botten utanför Hästholmen. En del festligheter runt det hela tror jag att det blir också. ;)
Har den hojdäck:confused::confused:
Fanken också!! Det går ju nästan att åka skridskor igen. -8 på morgonen. Som tur var prickade vi in en Tranresa i sista ögonblicket innan kylan kom tillbaka. Det jäkliga är ju för alla småfåglar som kommit lite för tidigt och hojåkare som glatt sig i förtid. Verkar dock bli bättre efter påsk.
Ser fram mot Vårturen här i Värmland och hoppas på många deltagare.
Vi ses och hörs.:):)
:) -9 i Bohuslän kl 0630 i morse:( nu har temp steget til -2,5:cool: Så man kanske kan få åka en tur ut på dagen;) Inte en sky på himmelen:)
Vi skall inte klaga på snödjup. Ett ställe i Norge som vi besökt några gånger, Strynfjället.Där har de sommarkidåkning. Nu har de 840 cm snö på toppen och bara 650 cm i dalen. Det ÄR cm. Vi var där ett år i slutet av Maj och då var snödrivorna fortfarande högre än bussarna.:eek::eek:
:)Precis kommat tilbaks efter ca 20mil på hojen:cool: inte så kallt +5-7 grader;) Ull underställ gjör gott under skinnbyxarna och goretechjakkan:flute: Litt grus igjen på dom minsta vägarna men med et 60+ falckblikk bak dom progresiva glasögonen:eek: så var det inte nogra problem. Jag fikk ocså öga på nogra tranor ute på et jorde:D så då har jag iallafall sett nogra ut av dom i år också;)
Synd bara att vi har snöoväder på fel dag i år. Riktigt träligt när visiret frostar igen och när man fäller upp det för att se så sker samma sak med glasögonen. Undrar om man kan hitta gammaldags hjälm som passar till strut och vanliga gammaldags MC-glasögon? Borde väl funka med en Tommyhjälm? :hmmmm2:
Blev liten grusvägssafari i dag, isracing utan spikar, phuuu
:( Gråväder och regn... Långfredag så det passar väl bra. Bra att vi inte lurat ut folk på vägarna utan alla sitter inne i värmen och gonar sig, hoppas jag.
:confused: Göra isället? Blir väl att åka till kyrka och lyssna på kören. Fina, lite mollstämda sånger så här mot Påsk. :)
Gråväder även här. Marken täckt av ca 1 cm snö. Våttorkat golv på morgonen, passar utmärkt nu.
Påskbuffe´ kl 12.00. Uppsala därefter, yngste sonen byter studentboende, vilket åsamkar en del "föräldrastöd".
//Håkan
Lite snöväder med ett par -tre cm snö. hann få på det nya taket på pumphuset i torsdags så det timade ju bra. Verkar som om hojen får vänta ett tag igen. Kickade på min lilla 125:a som stått hela vintern. Startade på tredje kicken.:)
Funderar på att köpa en gubbhoj 400-500 cc, lagom att åka och köpa en öl med.:rolleyes:
Var ute i solen med hunden ett par timmar under förmiddagen. Förbereder min födelsedagsmiddag i morgon, när alla de små barnen kommer för att fira, och skall under lördag förmiddagen hämta min nya cross-cykel (trampcykel alltså!) så det kan bli lite motionsrundor under resten av helgen:D
Ser att det börjar småregna lite där utanför fönstren just nu, så det passade väl bra!
Såg en film på youtube från Eggbyvägen, drar lite i restarmen
:)Varit ute og kört bil i dag:confused: i snöoväderet :( kult med GPS hadde sökt på en adress i Bengtfors for å kolla et hus til salu. gps'n skicade meg inn på en jävlig krokig väg perfeckt för mc:cool: stundom så visar inte gps'n alltid raskaste väg, tror nog sateliten der uppe gir besked om kortaste väg i km:flute: Men fint för mig som hittade denna väg igennom skogen, åkkesom havnade vi i Bengtfors ändå själv om det tok lite längre tid:rolleyes: Men hva gjör vel det, det er jo tross alt Långfredag:rock:
:rolleyes: Det blev bilen idag, en konstrunda och en trantitt och liten sväng förbi Kinnekulle. Kollade med ortsbefolkningen och fick veta att bitvis på den inställda Tranresan hade det kommit 15 cm snö den dagen. Alltså helt rätt att ställa in. Dessutom var det fruktansvärt mycke folk vid trandansen och jösses som dom parkerade. :eek: Tranorna i avtagande men fortfarande många kvar.
Resten av dagen har glivit MotoGP, 3 jättekul lopp och som vanligt allra mest spännande i dom mindre klasserna. :cool::cool:
Jaa du Ove . Ibland får man ta det säkra före det osäkra. En gammal man och likaså en gammal hoj och 15 cm snö är nog inte den bästa kombinationen.:eek:
Men troligen är vintern över för denna gång.:):)
Skall väl ut och åka lite på grusvägarna i slutet av veckan nu när de blivit fuktiga efter regnandet. Sedan är det väl snart dags för sommardäcken efter vårdäcken Kommer att ha Anakee bak och Sirac fram:):)
Ska ut å leka med småpojkar på GSar i eftermiddag
Nyss hemkommen,
Roligt att få träffas i verkligheten... det måste vi göra fler gånger.
Pigga glada trevliga människor kan man precis som kaffe inte få för mycket utav.!:D
Mvh
Stefan "junior" Bylund
Det blev en rejäl åktur på grusvägarna i eftermiddag. Fina vägar, men väghållarna har på sina ställen spillt på rejält med singel där det varit tjälskador.det kan vara en dm på sina håll. Det gör ju att vägarna troligen blir bättre nästa år.:)
:)En mycket bra hojdag:D Åkte upp til Svinesund för at köpa ny tankväska, men den måste beställas från Jofama. Får den til weckan kanske?. Kombinerad tankväska och ryggsekk från Halwarson, genialt när man är på tur. Sedan blev det en massa fina vägar runt i kring i Bohuslän. Tänkar stadigt på at anskaffa hoj nr två:rolleyes: kollade på blocket en BMW650gs dakar 06:cool: fullkittad med väskor värmehandtag och Gps ;) Det hadde väl varit nogot:rock: Såg också et tranpar i dag ute på en åker:rolleyes: var ute från kl 1030 til klokkan 1600, ca 30mil på hojen:D