:eek: Den här historien bekräftar bara vad jag förstått ända sedan vår bekantskap inleddes, du är allt en riktig trollgubbe du! :D :D :D
Utskriftsvy
:confused: Enligt SMHI regnar det men när jag har varit ute känns det inget och solen ser ut att skina. Tror jag drar på mig stället och tar en tur för att vara säker. Om SMHI har rätt kommer jag hem blöt och då vet jag vad som gäller. :D ;)
Tog en liten sväng sydost och kom till Tidan där jag tankade Fortsatte sen mot Billingen men upptäckte där jag hade fri sikt mot Kinnekulle att det hängde en molnbank med regn under över berget och på väg åt mitt håll. :eek: Kurs hemmåt men n är jag kommit toll Mariestad tittar jag tillbaka och molnet som jag åkt undan för har försvunnit och lämnat blå himmel efter sig. :confused:
Dräller omkring på torget en stund men när jag kommit till hojs igen följer jag åklusten och tar ett varv runt Kinnekulle. Haft en del förkylningssymtom med täta bihålor och det brukar släppa om man har näsan i blåsten nåt tiotal mil. Bäst att passa på när det är åkbart utan strapats.
Regnet? Jo enstaka stänk på visiret när jag var ute och just medan jag skriver skiner solen och det regnar ymnigt samtidigt. M.a.o. ingen ordning. :rolleyes:
:confused: 60+ träffen framivår kom helt bort på denna tråden. Hur vore det, Olle, att lägga upp en tråd undet "Träffar och Körningar". Då kan alla intresserade vara med och ha synpunkter. ;)
:D 60+ trådens idé är faktiskt en plats för allt och inget. Ur en massa "kafferepssurr kommer det en del gosaker som man får vaska fram, städa av och ge en egen tråd. Sen får man försöka att hålla den tråden i sin tur, fri från trams, om vi nu klara av den diciplinen. :rolleyes:;)Citat:
GeCe Citat:
Vad ska man syssla med i en skitsnackar-tråd om inte skitsnack?
:confused: Kom att tänka på en del andra av vårens traditioner. Tranresan t.ex. . Skulle man kanske lägga den på veckohelg istället för försöka träffa rekorddagen. Då skulle dom som jobbar under veckorna för att finansiera fattighjälpen till och gamle ha möjlighet att vara med. Det var väl lite intresse från folket i Huvudbyhålan att komma ut och andas lantluft i vårens tid tyckte jag mig förstå. Det är ju en liten lagom tvådagarstur för dom som bor i Götalands och Svealands yttre kanter. :);)
:confused: Enligt min åsikt kunde vi lika gärna lägga ned Trandansresan eftersom intresset ändå är fokuserat på något helt annat än det låter och ersätta med 60+ träffen som verkar mer ärligt. Att dessutom förlägga den en helg och trängas med mer folk än fä verkar inte särskilt lockande på mig och det ställer inte jag upp på. Då åker jag hellre ned en vardag ensam och odlar mitt lilla intresse i lugn och ro. Det finns därnere mer intressantare saker än halvdresserade tranor att kolla på som rovfåglar t.ex vilka man kan få jobba lite för att hitta. I våras, om jag inte minns fel var det c:a 17 000 tranor och 18 000 människor den helgen det var som mest tranor. Iallafall var det fler människor än fä. :eek:
:confused: Hmmmm .... ? Nja den där 60+;aren kommer så sent på säsongen. Kanske ändå vore ett plus att ha tranorna kvar och att man har en träff där man inte måste vara gråskägg för att vara med. Vi hade 25% tillökning våras, ynglingen Chappy som kom ända nerifrån djupaste höglandet. Smitit från jobbet och allt för att träffa oss och fåglarna en stund. :)
Och som du vet GeCe så tycker jag personligen att det är roligare att titta på fågelskådarna än på själva fåglarna.
Nja, fåglarna kanske inte är det viktigaste, men det är en bra vårstart
Kanske Räven dyker upp men något nytt under kepsen ?
:eek: Smaken är som baken......för att dra en gammal klyscha!
Men nu står vi inför den förb......vintern å det visar sig väl så småningen vilka av oss som fortfarande är i åkbart skick till våren. Så det är väl lite väl tidigt att börja "diskusitera" och älta detaljer redan nu. Det löser sig väl när den tiden kommer men med de erfarenheter jag
har från Trandansen vet iallafall jag hur jag ska agera om det blir av! :p :)
:confused: Nu är det dax, för att inte säga hög tid! Jo, att impregnera stället. :p
Åkte till stan för att köpa en limpa och nåt vin och lite annat. stog och tittade mot skyn och kom fram till att regnar gör det inte. Alltså hojen som dessutom behövde tankas. Fint väder till stan. handlar och fikar i lugn och ro. När jag kommer ut ur sista affären är det ösregn. Ok. jag är ordentligt klädd, bara att köra. Upptäcker ganska snart att smattrande ösregn klarar inte stället längre. Fuktar igenom överallt. :mad:
Jo jag vet, impregnera varje år och jag har inte gjort det någon gång på 5 år men nu får jag väl ta mig i kragen. Grejerna ska bara torka först. (kanske blir gjort :o ) :rolleyes:
Helt slut idag, sprungit efter trafikskad älgkviga i regn å rusk.
:mad: Sitter en regning kväll och på TV är det bara om det förb¨¨¨¨ade valet! Bara ointressant när jag redan har röstat. Det enda tveksamt sevärda handlar om hur man räddar idioter som försöker ta livet av sig i rekordförsök. Vad gör man ?? Super till? Nä, lika bra att gå och lägga sig... :mad:
Slutdebatten är ju högintressant tycker jag.
:eek: Men Ove, det var ju tyngdlyftning på eurosporten. En liten 17-årig kinesiska satte 5 världsrekord för juniorer efter varandra, 88 kg i ryck och 118 kg i stöt slutade det med. Dessutom senior-världsrekord av en Turkiska med 121 kg i stöt. Tidigare olympisk mästare 2004 och nu ny världsmästare. Helt otroligt med tanke på att de väger under 48 kg.
Tror jag skulle blivit politiker, Ljuga massorna fulla utan att behöva stå för det sen. Tänk va härligt att besluta om att sänka sin egen skatt.
:) Tror att Snooker skulle passa dig på kvällarna trots allt. Det går en sändning ikväll från kl. 20:45 till 23.00.
Bara män i lika former och storlekar som tävlande med ibland en kvinnlig Domare som skymtar fram, hon är dock mycket välklädd. :cool: