Sidan 492 av 548 FörstaFörsta ... 392442482490491492493494502542 ... SistaSista
Resultat 4 911 till 4 920 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4911
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag har jag kört tvåhjuling! Den som startade först var lilla Byrackan. Ajajaj lät det när jag körde runt den vinterstela motorn ungerfär som jag själv låter när jag ska upp på morron. Men efter att jag gav henne en spark på kicken samtidigt som jag tryckte på startknappen så startade hon. Körde lite framå te bax på byn och efter det säger det bara FRUUUM när jag nuddar knappen.

    Greta däremot säger gu-gu-gu-gunnnarrrrrrr----. Jag tror hon fattat tycke för Gunnar som brukar pyssla om henne när inte jag kan. Jag fick iallafall igång motorn och körde en sväng. Stängde av för att ta på hjälmen och köra någon mil men då vägrade hon igen... I morgon SKA hon igång!!
    Ove

  2. #4912
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Idag har jag kört tvåhjuling! Den som startade först var lilla Byrackan. Ajajaj lät det när jag körde runt den vinterstela motorn ungerfär som jag själv låter när jag ska upp på morron. Men efter att jag gav henne en spark på kicken samtidigt som jag tryckte på startknappen så startade hon. Körde lite framå te bax på byn och efter det säger det bara FRUUUM när jag nuddar knappen.

    Greta däremot säger gu-gu-gu-gunnnarrrrrrr----. Jag tror hon fattat tycke för Gunnar som brukar pyssla om henne när inte jag kan. Jag fick iallafall igång motorn och körde en sväng. Stängde av för att ta på hjälmen och köra någon mil men då vägrade hon igen... I morgon SKA hon igång!!
    Hur var det där med STP????? Och kanske ny bensin. Hur gammal är den du har i?

  3. #4913
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Eftersom jag läser dessa problem försöker jag köra varje dag. Nya dofter där ute nu när mjölkbönderna slått förstaskörd.
    Jan

  4. #4914
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Eftersom jag läser dessa problem försöker jag köra varje dag. Nya dofter där ute nu när mjölkbönderna slått förstaskörd.
    Ja det finns ju en del dofter som luktar gott. Nyavverkad skog , nyslagna ängar, doften av hav för att bara nämna några. För att inte tala om nygräddade bullar.

  5. #4915
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hur var det där med STP????? Och kanske ny bensin. Hur gammal är den du har i?
    Tror snarare att hon vill stila sig med ett nytt batteri...
    Ove

  6. #4916
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hur var det där med STP????? Och kanske ny bensin. Hur gammal är den du har i?
    Det där med "gammal bensin" är klart överdrivet. Häll i lite ny och kör..
    Soppan i scootern jag hämtade nyligen var över 6 mån gammal. Inga probs alls.
    Startade direkt, fast jag tankade upp den fullt innan jag lämnade orten.

    Betr STP rengöring, har i flera fora läst att det gör stor nytta, till mångas förundran
    Aldrig prövat själv dock....

  7. #4917
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Det där med "gammal bensin" är klart överdrivet. Häll i lite ny och kör..
    Soppan i scootern jag hämtade nyligen var över 6 mån gammal. Inga probs alls.
    Startade direkt, fast jag tankade upp den fullt innan jag lämnade orten.

    Betr STP rengöring, har i flera fora läst att det gör stor nytta, till mångas förundran
    Aldrig prövat själv dock....
    Vad jag menar att bensin sen förra året kanske har tappat lite gnista. STP funkar då en hoj som stått länge och kanske soppan som dunstat lämnar lite avlagringar i förgasaren.
    Jag har själv provat det några gånger och då hällt i en hel flaska vid tanking. Har då gällt äldre hojar. 6 månader på gammal soppa verkar inte ha någon betydelse. Två hojar, en gräsklippare och en motorsåg startade utan problem.

  8. #4918
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag gillar inte köra hoj när det är 30 +
    Jan

  9. #4919
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag gillar inte köra hoj när det är 30 +
    Instämmer helt och påstår för min del att gränsen för MC-väder går vid 25+. Alltså har jag bara kört omkring i närområdet med byrackan. På den finns ju skyddsplåtar så det räcker med hjälmen.
    Ove

  10. #4920
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tempen sjönk 10 grader i dag på ca 1 tim. Blev en fin hojtur på eftermiddan.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •