Sidan 266 av 548 FörstaFörsta ... 166216256264265266267268276316366 ... SistaSista
Resultat 2 651 till 2 660 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2651
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Stämmer bra.
    Kommer ihåg när jag hade tankat i Fagerås och skulle betala när kortet inte funkade. Fick som tur var kredit av mackägaren. Hade av misstag fått med mig frugans kort i stället.
    Nu får du inte berätta mera sånt för då kan vi börja tro att du är en slarvig gubbe....
    Ove

  2. #2652
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu får du inte berätta mera sånt för då kan vi börja tro att du är en slarvig gubbe....
    Varför inte? Har ju kommit i den åldern att alla misstag kan vändas till det roliga för att då låta de yngre tro att de har ett övertag, men det gäller bara till de blir äldre

  3. #2653
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför inte? Har ju kommit i den åldern att alla misstag kan vändas till det roliga för att då låta de yngre tro att de har ett övertag, men det gäller bara till de blir äldre
    Visst har du rätt! Alla gör misstag och förr kunde man ju inte erkänna för man var ju KUNG, eller ville iallafall vara det. Nu kan man bjussa på fadäserna så på så sätt är det härligt att vara gammal.
    Ove

  4. #2654
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Visst har du rätt! Alla gör misstag och förr kunde man ju inte erkänna för man var ju KUNG, eller ville iallafall vara det. Nu kan man bjussa på fadäserna så på så sätt är det härligt att vara gammal.
    Vist är det en underbar ursäkt för erkännandet av begränsningar
    Jan

  5. #2655
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det gnälls ofta på gamlingar i trafiken - tant Agda 83 och gubbar med hatt o.s.v., men dagens upplevelser ställer verkligen dom begreppen på kant!

    Händelse nr 1: Jag kör genom en vänstersväng på en ganska bred 70-väg. Kurvan är nog 135 grader och rundar en bergknalle = skymd. När jag är förbi mitten av kurvan ser jag en bil med en yngling vid ratten som slickar sidlinjen på min sida av vägen! Vete katten varför han är där men trots ungdomlig seghet i reflexerna lyckas han ändå ge plats på en knapp meter för mig att passera. Jag hade kunnat bromsa till stopp men hade ändå varit tvungen att välja diket annars, om han fortsatt där han var, hade han kört på mig. Han körde ganska sakta så det verkade som han försökte i långsamt tempo följa racespår för att nå apex i utgången av kurvan och samtidigt förklarar för kamraterna hur det ska gå till.

    Samma väg en mil längre fram: Z-sväng under en järnvägsviadukt vänster in under järnvägen och när jag börjar svänga höger ut på rakan efter får jag gå extremt på kanten för där kommer en manlig mupp i yngre medelålder och genar kurvan.

    På väg tillbaka möte med ytterligare en genande bil i högersväng, även här med yngre förmåga bakom ratten.

    Jag tycker nog att tant Agda och hattgubbarna gör bra ifrån sig i trafiken, åtminstone i jämförelse med vissa av rattens unga mästare. Ibland tror jag att en älg skulle köra bättre!
    Ove

  6. #2656
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ungdomar i alla tider har ju tyckt att de är bättre än oss äldre och kanske tvärtom. Att ungdomarna vill köra fortare än de klarar av vet vi ju också.
    Såg något roligt för några år sedan som hade kunnat sluta illa. En äldre dam med likaledes väninna kom körande från en liten grusväg. Stannade och tittade åt båda håll. Såg dock inte mig. Fortsatte att prata och plötsligt for hon ut på vägen.
    Kan bli lite lustiga episoder ibland. Jag kom körande med min Niva och med släpkärra efter. I en ganska skarp högersväng möter jag en annan bil som var nästan helt på min sida. Som tur var så var det inte ett dike i innerkurvan så jag körde ner i slänten och klarade kurvan på så sätt utan att smälla. Den jag skulle till bodde alldeles i närheten. Jag nämnde episoden och fick frågan om hur bilen jag mötte, såg ut. Jasså svarade han. Den mannen kör efter sitt valspråk " mötte jag ingen igår, så varför skulle jag möta någon idag? "

  7. #2657
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev en liten tur igår i svalt men skönt väder. Kanske lite blåsigt men det får man ta. Idag hornstorm, regn och 6 grader på termometern. Värmepump + järnspis + kakelugn igång samtidigt. Fy attan, ingen längtan ut på vägarna idag. Stannar inne och ser på MotoGP istället

    Gårdagens resa var en sån där liten eskorttur för att leda på rätta vägar genom Skaraborg och jag vände strax före Falköping. Vägarna var bra bortsett från snabelgrus på gamla 26;an söder om Mariestad. En incident noterad: på en smal och krokig väg girar en mötande bil rakt mot mig! Ynglingen (25+?) tittar upp från mobilen i sista stund och rycker tag i ratten och kommer över på sin kant. Jag var då på broms och klar att släppa för att ta en tur över diket men fick lite plats.

    Vad kan man göra i det läget när det kommer att smälla i fronten på en bil? Hoppar rakt upp i luften för att komma fri från bilens front och MC;n?
    Ove

  8. #2658
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lämnade in Greta för att få nytt batteri och lite puts och service. Batteriet var det inget fel på - bara dålig kontakt. Men så har jag ju skött det perfekt = stängt av lyse och tändning inför vinterdvalan. Nu går det nog ytterligare minst 5 år innan jag behöver se det igen.

    Nu står nästa på tur när det passar. Sigrid behöver få lite olja och filter, Åsså lilla scooterns 100-milaservice är på gång. Bäst att fixa innan svampsäsongen börjar för den är suverän offroad med svampkorg och allt.

    Svårt i år att få till det som ska göras på våren. Ekan ligger ff på land, veden har jag inte ens sett än, trädgårdspyssel som verkar få vänta tills det är för sent. Äsch då - ordnar sig på något sätt.
    Ove

  9. #2659
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I morgon, nationsdagen blir det hojkörning från Räppe på okänd runda. Undrar var vi äter grillad fläskkottlet i morgon?
    Jan

  10. #2660
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej
    Jag har för avsikt att inom kort åka en rutt med fina hojvägar. Jag har inte åkt alla delar, utan ca 80%.
    Rutten ser ut enligt följande: Ca 30 mil. Lugn takt.

    Gyttorp - Hällefors - Gåsborn - Fredriksberg - Lindesnäs - Nås - Björbo - Nyhammar - Grängesberg - Ställberg - Kopparberg - Hjulsjö - Grängshyttan - Nora.

    Start 10.00. Förutsättning : Bra väder. Målsättning: Lördag 9/6

    Intresserad att hänga på? Den som önskar ansluta efter vägen: Mejla mig.

    Alla välkomna, inte bara 60+

    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-06-05 klockan 22:39.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •