Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 68

Ämne: Bmw r1100gs

  1. #51
    Hondamannen
    Gäst
    Räven det är väl ingen som har tvingat BMW att köpa delar från Kina?



    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mycket inköpta komponenter under prispress gör att våra hojar kan få dåligt rykte. Kinakomponenter är inte alltid färdiga(hondas låsningsfria bromsar) Dåliga lager som sålts till fordonsindustrin (även BMW)

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Räven det är väl ingen som har tvingat BMW att köpa delar från Kina?
    Inte vet jag, affärer går lustiga vägar. Motköp kallas det ibland. Köper du Jas av mig köper jag bananer av dig.
    Jan

  3. #53
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Religion, som sagt. Mest Honda-religion i det här fallet... *inga namn!*
    Låt oss återgå till frågeställningen - törs/skall/borde Foosi köpa en 1100 GS med 9000 mil på mätaren?

    (OT: Själv skulle jag gärna äga en R80 GS eller en R100 GS. Klassiska gamla cyklar, som säkert också gått 9000 mil om jag skulle hitta någon som passar budgeten och garaget.)

    EDIT: är det den här du funderar på? http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_r....htm?ca=15&w=3 Ser ju riktigt fin ut! Det fina skicket (på bild i vart fall) signalerar ju "välskött". Texten "servicebok saknas" talar ett annat språk. Att ha haft ägare som både skött den väl och som ändå tappat bort serviceboken låter udda...?
    Men Bike i Trollhättan har ju sålt BMW i många år, så de borde veta vad man skall titta efter. Samt kunna ge dig en fingervisning om vad som är att vänta framöver i form av underhåll och reparationer.

    Jag vet inte var du bor Foosi, men Kenneths Mc i Göteborg har annars ett mycket gott rykte om man vill få en genomgång av cykeln. Kenneths har arbetat med BMW i decennier.
    Senast redigerat av TMax500 den 2014-01-06 klockan 18:47.

  4. #54
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Att serviceboken saknas säger inte så mycket tycker jag! Mina hojar har ingen servicebok, eller om dom har det så är dom signerade av mej själv! Beroende på att jag genomgående gör all service själv. Är trött på oseriösa verkstäder!!!
    Hade en R100S på 80-talet, skulle gärna ha en sån igen, även om den hade gått 10 000 mil!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #55
    Hondamannen
    Gäst
    LOL Tmax! Jag hoppas att Foosi köper bmw:n så får vi se på svart och vitt vem ut av oss som har rätt


    Själv gillar jag 50-60 tals bmw :-)

  6. #56
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Exakt en sån hade jag, tyvärr har den plasttank, som kan bli lite bubblig i gelcoten.
    Jag vet inte vart den tog vägen. Kanske gått 40000 mil nu ?
    Jan

  7. #57
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Att serviceboken saknas säger inte så mycket tycker jag! Mina hojar har ingen servicebok, eller om dom har det så är dom signerade av mej själv! Beroende på att jag genomgående gör all service själv. Är trött på oseriösa verkstäder!!!
    Beror väl på om man har en gammal eller ny hoj med garanti som upphör om du gör allt själv

  8. #58
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    LOL Tmax! Jag hoppas att Foosi köper bmw:n så får vi se på svart och vitt vem ut av oss som har rätt


    Själv gillar jag 50-60 tals bmw :-)
    Är ju farligt att köpa en 1500 goldwing mä.Farsans 1500 hade ju svingen nästan rostat av på,inget man ser förrän man plockar isär hojen.Blötjärn trodde ett så bra märke hade aluminium.Men 1800,an fick ju det.

  9. #59
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är ju farligt att köpa en 1500 goldwing mä.Farsans 1500 hade ju svingen nästan rostat av på,inget man ser förrän man plockar isär hojen.Blötjärn trodde ett så bra märke hade aluminium.Men 1800,an fick ju det.
    Sönderrostad ram är inget ovanligt på äldre Hondor
    Jan

  10. #60
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Beror väl på om man har en gammal eller ny hoj med garanti som upphör om du gör allt själv
    Och ska man oroa sig för att en ny hoj av idag havererar efter 2 till 5 år så vet jag inte riktigt...

    Jag låter två årsgarantin löpa ut sedan servar jag själv med.
    Never ever look back you're not going in that direction!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •