Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Dissning!?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Dissning!?

    Efter att ha läst en del inlägg på detta forum, vågar jag mig på att skriva vad jag tycker om en del motorcykelägare ( Knuttar, bikers eller hojåkare är dom INTE!!)

    Har hänt några gånger med mina "mindre" attraktiva hojar att jag blivit "dissad" vid möten eller typ fikastopp! Har aldrig hänt när jag haft en "normal" hoj!!
    Den senaste kommentaren inför en gemensam fikaåkning för att fira säsongs-avslut för veckoträffar var: "men va fan har du dragit på dig? ha ha ha ha!!!! var fan köpte du den där !!?? ha ha ha ha !! Inte så kul att höra, visst; före denna hoj hade jag en "fullt normal"
    mc av årsmodell -06. Nu är det så att jag köpte min nuvarande Honda -77 för att :JAG TRIVS BÄST PÅ ÄLDRE HOJAR!!!!!! Låt gå att den inte är i finaste "originalskick", jag gillar den ändå!!
    Jag vet att man inte ska ha fördomar men,,,,, jag har svårt för dessa " jag vågar bara köra det som är socialt accepterat eller det som dom andra i klubben kör"

    Detta inlägg vänder sig INTE till någon här på forumet, jag vet att här är alla accepterade

  2. #2
    tror att du överdriver din känsla en smula.....
    Bikerfolk brukar vara rätt förlåtande..
    (möjligen att nån kinahoj kan...)

    Jag var med min fina CB125T 1977 på besök bland alla häftiga sporthojar med tresiffriga hk på besök i Sthlm vid stugan på väg mot Drottningholm (vaddenuhette..).
    Min lilla leksak väckte mer uppmärksamhet än något annat...

    (Den saml platsen finns väl inte längre??)

  3. #3
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Massa text
    Nu i sommars så var jag in med hojen och skulle handla.
    Bara lite små saker som ryms i en ryggsäck. När jag kommer ut och ska få på mig sakerna ser jag ett äldre par som ska lägga in x-antal säckar med blomjord i sin Mercedes ej kombi och mannen verkade ha ganska ont i ryggen så frun skulle försöka släpa bort dem till bilen.

    Så jag tänkte att de vill nog ha en hjälpande hand, sagt och gjort så gick jag fram och fråga om de ville ha lite hjälp?

    Och det var ju inte sena med att tacka ja! Fick väl i 4-5 säckar med blomjord. Frun tackade så hjärtligt för hjälpen och gick in för att betala.

    Jag gick tillbaka till min hoj och skulle börja få på mig hjälmen men mannen hade gått efter mig och frågade lite försynt vad det var för något jag åkte på?

    Vi stod väl och prata motorcyklar och upplevelser från hans minne i säkert 20min innan frun insisterade på var tvungna att åka vidare.

    Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här men det var ett trevligt minne från sommaren som jag har. Det måste ha skiljt minst 40år mellan oss men vi talade ändå samma språk på något sätt.

    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Men det är väl typiskt messerschmidts (stava?)
    En del är bara väldigt rediga.. Oftast lättpåverkade followers som inte vågar ha en egen uppfattning?






    //Janne

  5. #5
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Personligen anser jag att man ska fullständigt skita i vad andra säger, det är bara social enfald. Trivs du med din gamla hoj så säg det med stolthet och bestämdhet. Det finns inga patent på vilken hoj man ska ha det är bara social enfald.
    Själv så har jag en 1980 Honda CB650 dvs bara 637 kubik. Andra åker då på hojar med över 1000 kubik, inte alla dock.
    Påpekar någon om min hoj så talar jag om for dom att den är perfekt för mig. Den är tillräckligt effektstark är billig i skatt (skattebefriad sedan 2010) och försäkringen är billig, och det är perfekt då min ekonomi är skral.




    Så såg min hoj ut när jag precis hade köpt den.
    Och man skulle ju undra vad det skulle vara för fel på den egentligen?




    Senast redigerat av MEHall den 2016-02-02 klockan 19:51.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  6. #6
    Dom är nog bara ironiska !
    Får en del slängar när jag åker omkring på 535an Viragon ;-)

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Men det är väl typiskt messerschmidts (stava?)
    En del är bara väldigt rediga.. Oftast lättpåverkade followers som inte vågar ha en egen uppfattning?






    //Janne

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    tror att du överdriver din känsla en smula.....
    Bikerfolk brukar vara rätt förlåtande..
    (möjligen att nån kinahoj kan...)

    Jag var med min fina CB125T 1977 på besök bland alla häftiga sporthojar med tresiffriga hk på besök i Sthlm vid stugan på väg mot Drottningholm (vaddenuhette..).
    Min lilla leksak väckte mer uppmärksamhet än något annat...

    (Den saml platsen finns väl inte längre??)
    Förstår hur du tänker men nej; det jag skrev i inlägget är bara en av mina tråkiga möten med korkade människor !

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Förstår hur du tänker men nej; det jag skrev i inlägget är bara en av mina tråkiga möten med korkade människor !
    Hm....... Hoppar in i diskussionen. Det är ett stort problem med de som är i en grupp, för gruppen vill inte acceptera andra som har oliktänkande och andra typer av hojar. Vet en klubb för kafèglidare som om man träffar medlemmarna enskilt så är de som vilka som helst. Men kommer de flera ihop så existerar man inte. Har ju upplevt att man blir sedd som lite udda då man kör en offroadhoj och hamnar bland glidare. Tyvärr är ju glidarhojarna lite begränsande, så de kanske är avundsjuka. Vet en i samma klubb som bytte bort sin Triumph eftersom den inte passade ihop med hans kompisars hojar. Grupptryck är inget man skämtar med, det kan vara mycket hårt oavsett vilken gruppering det gäller.
    Finns samma mentalitet bland hästägare som tävlar i exvis banhoppning om du har en korsningahäst bland fullblod.
    Man får lov att vara stark om man vill skilja sig från mängden. Eller som jad, lite egen.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Skrattmåsar, ja jag kallar dom så, finns överallt. Högljudda och har lätt att flabba åt allt som inte passar in i den för tillfället "aktuella stilen". Vid en regatta som jag och en kompis hoppade in i med efteranmälan för många år sen kom det en snobb förbi och kommenterade "Ska ni vara med och segla i DOM kläderna?" Va fan, vi var anständigt klädda och hade jympadojor på fötterna men inga fina märken nånstans.

    Attityden är jobbig men finns som sagt överallt, inom segling, golf, bilar, motorcyklar, jogging, gymping, heminredning eller vad som helst... Det finns alltid några besservissers som ska ha synpunkter, pekar och flabbar. Dom har ofta några likasinnade att spela med och det hela liknar mobbing på skolgården. Nä! Jag har inga höga tankar om skrattmåsarna.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •