Sidan 5 av 12 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 111

Ämne: Harley

  1. #41
    Hondamannen
    Gäst
    Sen är det bara ett par modeller av varje märke som är representerad och inte hela deras produktutbud.
    Varje märke har alltid några modeller som är bättre samt några som är sämre.


    Sen kan man ju undersöka och kolla vilket märke som säljer mest i Sverige samt i resten av världen.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-01 klockan 21:50.

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Sen så undrar jag som inte har en susning om Harley eller japcracruisers vad man skall välja för typ av Harley om man skall kunna åka problemfritt. Har idag en Shadow C2 750 som är skottsäker. Men den har inte rätta känslan som jag tror att en Harley har. Jag skruvar en hel del själv men klyver inte en motor på en kafferast. Om jag vill ha en Harley, vad skall jag sikta på?

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Sen så undrar jag som inte har en susning om Harley eller japcracruisers vad man skall välja för typ av Harley om man skall kunna åka problemfritt. Har idag en Shadow C2 750 som är skottsäker. Men den har inte rätta känslan som jag tror att en Harley har. Jag skruvar en hel del själv men klyver inte en motor på en kafferast. Om jag vill ha en Harley, vad skall jag sikta på?
    Harleys är i dagsläget relativt problemfria så länge man inte börjar skruva sönder dem som tyvärr ganska många gör. Vad man bör vara medveten om är att rostskyddet inte är lika bra som på exempelvis en japanare med skyddande plastkåpor men det är inga större problem om man sköter dem väl. V-Rod motorerna är modernare än de övriga. Inga stötstänger, vattenkylt och högre effekt men inte samma känsla som i de mer klassiska luftkylda maskinerna.

    Själv så gillar jag Fat Bob samt V-Rod muscle då de har bra bromsar (dubbla skivor fram) och hyfsade köregenskaper men rent utseendemässigt kanske de inte passar alla.

  4. #44
    Vill påstå att merparten av alla som har en negativ inställning till märket har aldrig kört en HD utan går på gamla rykten som delvis var sanna förr i tiden. Det mesta handlar om hur man som ägare sköter om sin hoj. Personligen så servar jag tätare än vad som behövs och jag har aldrig haft problem med mina HD-hojar. Har däremot haft problem med en japanare jag hade trots min pedanthet. Finns inget märke som är felfritt men jag kan hålla med om att HD har haft stundtals dålig kvalitet men det var för en herrans massa år sedan, innan min tid som HD-åkare.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag har en kompis som är säljare på en välrenomerad MC-butik. Han skriker rätt ut så fort man nämner HD eller Honda Shadow. Shadowen är en vidrig hoj enl honom, och HD kallar han för Harley Parkinson.
    Har man en gång fått för sig detta är det nog svårt att släppa, men personligen tycker jag att det är hyfsat omoget.

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Darkman Visa inlägg
    Vill påstå att merparten av alla som har en negativ inställning till märket har aldrig kört en HD utan går på gamla rykten som delvis var sanna förr i tiden. Det mesta handlar om hur man som ägare sköter om sin hoj. Personligen så servar jag tätare än vad som behövs och jag har aldrig haft problem med mina HD-hojar. Har däremot haft problem med en japanare jag hade trots min pedanthet. Finns inget märke som är felfritt men jag kan hålla med om att HD har haft stundtals dålig kvalitet men det var för en herrans massa år sedan, innan min tid som HD-åkare.
    Håller med dig.Halva nöjet att sköta och putsa på hojen.Och dom nyare maskinerna från Hd går ju fint.Att kalla dom för Parkinson är ju löjligt.Alla stora långslagiga maskiner vibrerar ju oavsett om det är en japs eller Hd.Är själv väldigt svag för en Cross bones eller Street bob.Den dan jag ska ha en glidare så står nån av dom på listan.Har provkört en ny,kommer inte ihåg vad den hette men var dubbla strålkastare fram.Den gick kanon,lite taskiga bromsar kanske men inget problem.

  7. #47
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Önskar att jag sket pengar, då skulle jag köpa en Breakout CVO :B Fatbob är ju schysst också. Det enda jag inte gillar med HD är dels prislappen och dels att alla medelålders gubbar som får för sig att skaffa en badass-image och uppleva barndomsdrömmar.

    /Freddo
    40 år och nytt körkort...

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Önskar att jag sket pengar, då skulle jag köpa en Breakout CVO :B Fatbob är ju schysst också. Det enda jag inte gillar med HD är dels prislappen och dels att alla medelålders gubbar som får för sig att skaffa en badass-image och uppleva barndomsdrömmar.

    /Freddo
    40 år och nytt körkort...
    Jag är 14 år äldre än du och har också dessa ambitioner att bli en "bad guy" ....nästan

  9. #49
    Mm men så köper dom en japs först ;-) O tror dom är stenhårda :-)

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Mm men så köper dom en japs först ;-) O tror dom är stenhårda :-)
    Jaja...men måste ju börja nånstans ;-)

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  2. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  3. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •