Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Baka ditt eget snus

  1. #1

    Baka ditt eget snus

    Jag och en kollega iklädde oss bagarkläderna och gav oss på att tillverka vårt eget snus. Att pressa priset till ynka 6-7 kronor/dosa är bra samt att första prillan som jag nu lastat in under överläppen va riktigt, riktigt bra. Detta ska jag göra fler gånger, det är en sak som är säker

  2. #2
    Men så bra! Fast hur är de i Sverige, får man göra sådant, eller jämförs det med hembränning? Det verkar ju vara förbud mot det mesta i detta landet...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Roadking Visa inlägg
    Jag och en kollega iklädde oss bagarkläderna och gav oss på att tillverka vårt eget snus. Att pressa priset till ynka 6-7 kronor/dosa är bra samt att första prillan som jag nu lastat in under överläppen va riktigt, riktigt bra. Detta ska jag göra fler gånger, det är en sak som är säker

    Kul initiativ!
    Med det priset provsmakar jag gärna en prilla eller delar du med dig av receptet?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Men så bra! Fast hur är de i Sverige, får man göra sådant, eller jämförs det med hembränning? Det verkar ju vara förbud mot det mesta i detta landet...
    Trubaduren Bengt Sändh har blivit mångmiljonär på sin snusförsäljning!

    Läs här!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag har gjort mitt eget snus i snart 2 år och är helnöjd, får även göra snus åt Panoka nu för tiden.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kul initiativ!
    Med det priset provsmakar jag gärna en prilla eller delar du med dig av receptet?
    Inga hemligheter här inte. Bara att följa vad som står på bipacksedeln Hällde dock i lite brännvin av märket OP Andersson, vilket gav smaken ett behagligt lyft. Gav 399 kr och man kan få ut ca 55-60 dosor ur en sats. Nu ska inte Reinfeldt tjäna mer slantar på mitt snusande, det är är numera ett faktum;D

    http://www.d7.se/catalog/product_inf...73e67b3d78067c
    Senast redigerat av Roadking den 2010-05-20 klockan 11:45.

  7. #7
    Medlem Panokas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag har gjort mitt eget snus i snart 2 år och är helnöjd, får även göra snus åt Panoka nu för tiden.
    I would rather push my Triumph, than ride a Harley

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Roadking Visa inlägg
    Inga hemligheter här inte. Bara att följa vad som står på bipacksedeln Hällde dock i lite brännvin av märket OP Andersson, vilket gav smaken ett behagligt lyft. Gav 399 kr och man kan få ut ca 55-60 dosor ur en sats. Nu ska inte Reinfeldt tjäna mer slantar på mitt snusande, det är är numera ett faktum;D

    http://www.d7.se/catalog/product_inf...73e67b3d78067c

    Tackar ödmjukast för länken!
    Eftersom OP-Anderson alltid står på hyllan hemma som en av favoriterna blir det till att testa det också. Om det inte blir en Whisky förstås.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Liknande ämnen

  1. Eget liv
    Av Evert i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-07-01, 10:35
  2. Hur var ditt 2011?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 20:57
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 22:23
  4. Hur var ditt mc-år, 2008?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:56
  5. Ditt & datt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 18:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •