Sidan 387 av 548 FörstaFörsta ... 287337377385386387388389397437487 ... SistaSista
Resultat 3 861 till 3 870 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3861
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    För någon vecka sedan var jag i skogen o körde tills det inte längre ens var en stig kvar av vägen insåg då att jag måste baxa runt hojen mens jag buttade hojen fram o tebaks var det nått till vänster... jo en stor fet älgtjur den var svart i pälsen jag fick titta uppåt för att få ögon kontakt, bli rädd då älgkorv tänkte jag och gasade lite med mitt nya brölsystem ingen reaktion förutom att han la öronen bakåt, då blev jag rädd....men han tog 3 steg framåt & jag var på den halva sekunden klar med baxning o på väg tillbaka
    Men det är ju precis sånt här jag vill ha
    Lite kusligt, men ändå kul.. Älg verkar inte känna igen människa som sitter på mc. Jag har kommit ganska nära flera gånger sittande på hojen men när jag kliver av och visar att jag har ben så sticker dom - och ändå tycker jag inte att dom är SÅ fula - benen alltså.
    Ove

  2. #3862
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Soligt men kallt - stannar inne! Har just ätit dillkött och potater, är lite inne på slowfood och experimenterar lite med gammaldags kryddor. Libbsticka har fått vara i fokus en tid nu sen jag fick löfte av en granne att snatta i hans trädgård och det gör jag!

    Köra? Nej jag vill ha ett mål eller en anledning att dra iväg. Det behöver inte vara så märkvärdigt - bara något. Går och vilar middag istället....
    Ove

  3. #3863
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    I går var jag först hos Johans MC och sedan på Stora Holm och provade olika cyklar, tror jag provkört de största och dyraste från många olika fabrikat. Resultatet blev att jag kommit fram till att jag har en bra hoj. Kul var det ändå att testa Hondas automatväxlande DCT. Vid starten fepplade jag med vänster fot så klart och letade efter var man skulle trampa in ettan, men den låg ju i redan, bara att gasa - smidigt. Fungerade förträffligt. Kommer in i depån och skall stanna efter tre varv på banan - letar vilt efter kopplingshandtaget, HJÄLP det saknas. Stannade mjukt och fint ändå?
    Här sitter man på dagarna och frikopplar och växlar upp och ner, jag vet inte hur många tusen gånger på en säsong - helt i onödan? Lösningen heter DCT, katten vet hur de gjort men helt klonkfritt var det också.
    Detta är ingen sponsrad Hondareklam, jag är bara så begeistrad av ny teknik som fungerar.

  4. #3864
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Lösningen heter DCT, katten vet hur de gjort men helt klonkfritt var det också.
    Detta är ingen sponsrad Hondareklam, jag är bara så begeistrad av ny teknik som fungerar.
    Bra att det kommer lite utveckling som inte bara är kosmetika. Säkert att många kommer att trivas med att köra med automat. Själv har jag inget problem med att man får växla, det går liksom av sig självt men man läser ju bl.a. i detta forumet att man vill ha vrid för att slippa växlingarna och då måste det ju vara helt perfekt med automat.

    Även jag har hittat bekvämligheter - på gamla Greta som inte varit startad sen förra sommaren nån gång. Hon var lite seg i batteriet så jag skulle hjälpa till med lite laddning och hittar en sladdstump? Provar med laddaren och kontakten passar, slapp alltså att montera ner halva hojen för att komma åt batteriet som jag gjort förut.
    Ove

  5. #3865
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra att det kommer lite utveckling som inte bara är kosmetika. Säkert att många kommer att trivas med att köra med automat. Själv har jag inget problem med att man får växla, det går liksom av sig självt men man läser ju bl.a. i detta forumet att man vill ha vrid för att slippa växlingarna och då måste det ju vara helt perfekt med automat.

    Även jag har hittat bekvämligheter - på gamla Greta som inte varit startad sen förra sommaren nån gång. Hon var lite seg i batteriet så jag skulle hjälpa till med lite laddning och hittar en sladdstump? Provar med laddaren och kontakten passar, slapp alltså att montera ner halva hojen för att komma åt batteriet som jag gjort förut.
    Har äntligen fått iväg Yamahan till doktorn. får göra ett arbetsbyte med honom. Fick då tillfälle att provköra en elmoppe av skotermodell. Blev glatt överraskad av det lilla fordonet. Ingen växling, ingen koppling, inga pedaler på golvet. Bak och frambroms på styret. Framför allt, tyst.

  6. #3866
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har äntligen fått iväg Yamahan till doktorn. får göra ett arbetsbyte med honom. Fick då tillfälle att provköra en elmoppe av skotermodell. Blev glatt överraskad av det lilla fordonet. Ingen växling, ingen koppling, inga pedaler på golvet. Bak och frambroms på styret. Framför allt, tyst.
    Var då fanns den!? Måste prova själv!
    Ove

  7. #3867
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var då fanns den!? Måste prova själv!
    Den finns utanför Åmål. Kommer inte ihåg märket på den. Skall kolla nästa vecka

  8. #3868
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Själv kämpar jag med att reka rundor för GSträffen. Kommer att tvinga på dom massa kultur. Undrar hur dom tar det ?
    Jan

  9. #3869
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv kämpar jag med att reka rundor för GSträffen. Kommer att tvinga på dom massa kultur. Undrar hur dom tar det ?
    Kul tur sitter väl aldrig fel? Skulle gärna delta men jag har ju ingen sån där bredtuttad.
    Ove

  10. #3870
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kul tur sitter väl aldrig fel? Skulle gärna delta men jag har ju ingen sån där bredtuttad.
    Du ska sitta fin den helgen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •