Sidan 60 av 548 FörstaFörsta ... 1050585960616270110160 ... SistaSista
Resultat 591 till 600 av 5473

Ämne: 60+

  1. #591
    idag har vi kanon väder här i kalix solen skiner å 3 grader varmt ute.MOTORCYKELVÄDER men tyvärr har jag 3.5mil till garaget så det blir nog ingen mc tur idag. bor i lägenhet å har inget garage här i kalix. på sommaren har jag motorcykeln stående här i kalix utanför vardagsrumsfönstret så jag har den under uppsikt. man får väll åka till garaget i morgon om det är så här fint väder å ta en mc tur. dom ska ju rastas ofta å länge

  2. #592
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    -20 grader nu på morgonen och senare under dagen skall det bli töväder och sen kallt till natten igen. Snacka om variation! Med solen skiner och det tar bra på snön och det är det viktigaste... Ett "normalår" så hade vägarna varit isfria och det hade varit ett perfekt hojväder.

    Väntar ut en halvmeter isig snö framför dörrarna så att det går att få ut maskinerna innan jag provar. Kan alltid skotta fram dom men det är ingen idé för att det ligger is och slask på alla trevliga vägar. På dom stora vägarna är det torrt under dagen så saltet bildar dammmoln efter bilarna så där vill jag inte gärna köra ännu. Men fortsätter vädret en eller ett par veckor till så ...

  3. #593
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hejsan. Lika kallt här i "Värmland" som i Sjötorp. Nästan svenskt rekord i vinter med ca 1 m snö i Koppom. Det gäller då på plan mark. Har väl åkt lite grann i vinter, men ser ju fram mot lite varmare väder. Skall bli intressant och se hur tjälen påverkar småvägarna. Det gäller nog att ha bra framgaffel misstänker jag. Räknar väl med att komma till Kristinehamn på långfredagen för den årliga turen. I fjol var det ju nästan rekorddeltagande med ca 1000 hojar.
    Det är nära nu.

  4. #594
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    5
    Hej Olle

    Vet du vilken tid det samlig i Kristineham ?

    Trikeåkare i Skaraborg

    Kul på tre hjul

  5. #595
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Trike Visa inlägg
    Hej Olle

    Vet du vilken tid det samlig i Kristineham ?

    Trikeåkare i Skaraborg

    Kul på tre hjul
    Samlingen börjar 9.00

    Underhållning från scenvagnen från 10.00

    Kortegen rullar iväg 11.00

    Allt enligt osäker källa

  6. #596
    Medlem Ellas avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    xx
    Inlägg
    1
    Test! kan skriva?

  7. #597
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snygga skinnbyxor,var har du köpt dom ?
    Jan

  8. #598
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
    Test! kan skriva?
    Hej Ella och välkommen på tråden! Jodå, visst kan du skriva.

  9. #599
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Snön börjar bli blötare och det droppar från taken redan vid 10-tiden. Våren är på väg om än långsamt!

    Planerar resor och småturer så att kartan börjar bli sliten. En del av det som planeras kommer att bli av, bl.a min sväng till ostkusten, fågel och ormbesök, Värmland och Vänern runt i vänstervarv och därutöver en massa rekrundor i områden som ff är "vita" i min närhet.

    Sen som alltid blir det en massa resa på kartan som inte kommer att hinnas med, men det får bli ett annat år.

    Hoppas på att jag även kan hänga med på andras idéer också, Glasriket, Värmlandsnäs osv.

    2 hoj ska besiktigas och på den ena ska det bytas bakdäck som inte blev av i fjol. Det är på slänghojen Lillan. funderar på bra däck för det blir en blandning av grus, grusig asfalt och ren asfalt som den kommer att gå på. Funderar på nån typ av "offroad light-däck". Nån med idéer??

    Mycke ä´de´som ska göras och åkas bara snöeländet försvinner.

  10. #600
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Bohuslän i sommar är ett måste! Högst på priolistan.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •