Sidan 177 av 548 FörstaFörsta ... 77127167175176177178179187227277 ... SistaSista
Resultat 1 761 till 1 770 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1761
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Skulle bara medela att nästa vecka kommer våren på allvar.
    Jan

  2. #1762
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Skulle bara medela att nästa vecka kommer våren på allvar.
    Hoppas att det gäller större delen av riket och inte bara lokalt på Ölands kalkhedar(= alvaret).
    Ove

  3. #1763
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hoppas att det gäller större delen av riket och inte bara lokalt på Ölands kalkhedar(= alvaret).
    Nordkalotten får ju ha lete tålamod.
    Jan

  4. #1764
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Bjuden till provkörning. Landsvägsloket BMW 1600cc, rak sexa. De ni .
    Jan

  5. #1765
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Lägg loket på sidan och försök sedan att resa upp det ensam, om den är fulltankad, så får du nog ifrågasätta vad vad försäljaren anser vem som skall köra en sådan.
    Motser rapport om provkörningen.

  6. #1766
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lägg loket på sidan och försök sedan att resa upp det ensam, om den är fulltankad, så får du nog ifrågasätta vad vad försäljaren anser vem som skall köra en sådan.
    Motser rapport om provkörningen.
    Inga problem att resa en fallen hoj. Även en liten tjej reser en Goldwing utan större problem,det handlar enbart om teknik.Jag har lagt min vinge på sidan många gånger med vilje för att träna att resa den upp från båda håll.Ett utmärkt sätt att byta bakdäck utan att lämna in hela hojen är att lägga vingen på vänstersidan och sedan fälla ut sidostödet när hojen ligger ner,sen är det bara att ta av hjulet lika enkelt som på en bil och då blir kostnaden billigare på köpet.

  7. #1767
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Inga problem att resa en fallen hoj. Även en liten tjej reser en Goldwing utan större problem,det handlar enbart om teknik.Jag har lagt min vinge på sidan många gånger med vilje för att träna att resa den upp från båda håll.Ett utmärkt sätt att byta bakdäck utan att lämna in hela hojen är att lägga vingen på vänstersidan och sedan fälla ut sidostödet när hojen ligger ner,sen är det bara att ta av hjulet lika enkelt som på en bil och då blir kostnaden billigare på köpet.
    Vilken bra idé! Vad egentligen säger att hojen måste vara i lodlinje medan man grejar med hjulen. Jag tror att det kan fungera på minst en av mina. Blir väl att demontera det som ska bort på undersidan och sen tippa omkull och fixa resten. Sen upp igen - montera och finjustera med hojen stående. Kan funka.
    Ove

  8. #1768
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vilken bra idé! Vad egentligen säger att hojen måste vara i lodlinje medan man grejar med hjulen. Jag tror att det kan fungera på minst en av mina. Blir väl att demontera det som ska bort på undersidan och sen tippa omkull och fixa resten. Sen upp igen - montera och finjustera med hojen stående. Kan funka.
    Jo,det funkar utmärkt,i synerhet då man har kardan.Att träna på att resa sin mc tycker jag är bra för då slipper man göra så stor deal av det om ifall det nu skulle hända ett missöde så att den trillar.Man ska förstås inte vara rädd att fråga om hjälp om där finns folk i närheten,men är man ensam är det inte fel att kunna reda sig själv.
    PS
    Lägger du hojen på sidan så tänk på att lägga en filt eller dyl under så att du inte repar den
    DS
    Senast redigerat av Bighoj den 2011-03-17 klockan 09:43.

  9. #1769
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vill ge ett tips till er som råkat lägga hojen, speciellt om marken är lutande eller lerig.
    Har du ett spännband eller tejp så fixa att handbromsen är åtdragen vid lyft, för då riskerar du inte att hojen åker undan precis då den är i känsligaste lyftläget.
    Om du är ensam kan det vara bra om du kan lossa backspegeln och vrida in den. Det är ju inte alla hojar som man orkar att ta tag i sadeln utan får använda styret för att få större kraft.
    Senast redigerat av Olle Å den 2011-03-17 klockan 11:11. Anledning: mer fakta

  10. #1770
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Va f--n? Låg och lyssnade på radion inatt och hörde att långtradarna inte kom från Jönköping åt något håll, sen midnatt, p.g.a. snö? Huvva vilka köer det måste blivit med tanke på den trafikmängd som passerar där.

    Tittade ut och det var bara att konstatera att det var samma elände här men utan tradare. VÅREN!! Hallå!................ ÄH, shit! Får väl ta en sväng med snöslungan när det är klart och plogen har kommit förbi på gatan.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •