Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 73

Ämne: Honda Africatwin

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En liten reflektion bara. Varför utrusta alla nya hojar med det senaste och dyraste tillbehören?
    Borde inte tillverkaren tänka lite mera på vad hojen används till?
    Om nu den nya AT skall vara en efterföljare till den gamla, så varför denna uppgradering.
    Att då slänga in en hoj i det svåraste segmentet och tro att den kommer att konkurrera ut de andra, BMW , KTM, tror inte jag heller på.
    Nej en enkel och robust hoj som den gamla AT, som man vågar ta ut i spenaten vore nog en bättre affär.
    ABS är ju ok, men allt det andra som bara fördyrar



    Skulle väl knappast bli någon lowtech-version det heller, men jag hoppas fortfarande att Honda tar Dakar-hojen CRF450 Rally och gör en salongsfähig, gatreggad version av den. Skulle åtminstone passa mig långt mycket bättre än den massiva 230-kilosbjässen Africa Twin…

  2. #52
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    En ren 1200 GS ligger väl runt 140000. Sen kan man väl bling-blinga så långt man vill nästan. Alla BMW har ABS. Triumphs 3cyl. 800cc som är en rapp grussmiskare runt 100000 blir nog svår att konkurera med.
    Tyvärr så köper ju ingen en ren Gs 1200.Dom flesta vill ju ha den där 230000 kronors kolossen

  3. #53
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En liten reflektion bara. Varför utrusta alla nya hojar med det senaste och dyraste tillbehören?
    Borde inte tillverkaren tänka lite mera på vad hojen används till?
    Om nu den nya AT skall vara en efterföljare till den gamla, så varför denna uppgradering.
    Att då slänga in en hoj i det svåraste segmentet och tro att den kommer att konkurrera ut de andra, BMW , KTM, tror inte jag heller på.
    Nej en enkel och robust hoj som den gamla AT, som man vågar ta ut i spenaten vore nog en bättre affär.
    ABS är ju ok, men allt det andra som bara fördyrar
    Allt det andra? har ju inget mera än konkurenterna som är 20 000 billigare

  4. #54
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Det har hänt mycket på 2000talet. Bra bromssystem. Fjädringen sköter du från styret. Det är sånt som folket vant sig vid. Man måste nog va uppgraderad om man ska sälja äventyrshojar i dag.
    Jan

  5. #55
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Äntligen har någon skakat fram en seriös äventyrshoj! Förvånad att det blev Honda, trodde på Yamma och KTM men de havererade (och Suzuki totalhavererade). Har inte varit så taggad sen 08 och då slutade det med en resa ner till Nässjö för att plocka ut en flong ny drömhoj. Hondan har allt min hoj har fast 10 ggr bättre, plus allt min saknar (tex en cylinder till). En vit, med manuell låda, ska ha. Frugan får säga vad hon vill.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #56
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Äntligen har någon skakat fram en seriös äventyrshoj! Förvånad att det blev Honda, trodde på Yamma och KTM men de havererade (och Suzuki totalhavererade). Har inte varit så taggad sen 08 och då slutade det med en resa ner till Nässjö för att plocka ut en flong ny drömhoj. Hondan har allt min hoj har fast 10 ggr bättre, plus allt min saknar (tex en cylinder till). En vit, med manuell låda, ska ha. Frugan får säga vad hon vill.
    Om du valt Triumph eller BMW 800a hade du fått lättare hoj å lika mycket kraft, + mutat tanten med glitter för 30000.
    Jan

  7. #57
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om du valt Triumph eller BMW 800a hade du fått lättare hoj å lika mycket kraft, + mutat tanten med glitter för 30000.
    Den är för dyr Hondan, Men faktiskt mycket snyggare och en bättre grusmaskin. Men jag tar en Ktm 1290 Adventure pga mera motor samma pris och mer andvändbar.Då har man ju allt.Äventyr, sämrevägar, sporthoj, ja allt

  8. #58
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Den är för dyr Hondan, Men faktiskt mycket snyggare och en bättre grusmaskin. Men jag tar en Ktm 1290 Adventure pga mera motor samma pris och mer andvändbar.Då har man ju allt.Äventyr, sämrevägar, sporthoj, ja allt
    Få har provkört nya Affen. 1900tals meriter gäller inte 2016.
    Jan

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Fast jag skulle allt valt den röd-vit-blå trikoloren med DCT-lådan. Lirar i en helt egen division, fullkomligt obekymrad om såväl konkurrenter som tillvarons små futtigheter…

  10. #60
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om du valt Triumph eller BMW 800a hade du fått lättare hoj å lika mycket kraft, + mutat tanten med glitter för 30000.
    Visst är priset lite högt jämfört med konkurrenterna, men man får mycket för pengarna. Jämfört med en GS 800 Adventure så är vikten lika men affen har 10 Hk och 20 Nm mer. Men vikt/effekt är inte allt (då skulle Boss Hoss V12 vara kung i endurospåret). Fjädring, markfrigång, ram, 18" bak, allt är rätt. Och till skillnad mot GSen och Tigern ser inte affen ut som ett roadkill. =)
    Smaken är som baken, men jag är såld. Affen liknar den hojen jag hade hoppats superteneren skulle ha blivit och verkar vara pigg på både misshandel och långåka. Fast en provtur krävs väl innan man kan vara helt säker.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •