Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 69

Ämne: Mariefredsrundan 27/9

  1. #51
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Nu är vi hemma efter en kanondag på sörmlands vägar. Kan helt enkelt kort och gott bara säga att det var kanon från början till slut. En anna sak som var kanon var att vi inte bara körde rökfritt utan även kamerafritt. Så vi tog inga bilder men ni få tro på mitt ord att vi hade jättetrevlig

    Hur mår du Jonas?
    Tack, stelt och ömt. Men bara jag kan köra när det är dags, så är jag nöjd.

    Men vafalls, menar du på allvar att INGEN hade kamera med sig? Illa! Har ju vankat av och an här hemma och sett fram emot en massa fina pix. Vilka körde idag? Berätta lite mer om turen, tack!

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jodå jonas här kommer lite bilder
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    sen lyckades jag fånga the midnight rider på bild,hoppas att ryggen ordnar sig snart.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #54
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    sen lyckades jag fånga the midnight rider på bild,hoppas att ryggen ordnar sig snart.
    Tack för bilder, Leffa! Ni ser alla ut att må riktigt bra på gruppfotot! Kan inte med ord beskriva hur less jag är på det här med ryggen nu. Får väl ta igen alla förlorade mil med råge nästa säsong...

    Antar och hoppas att det kommer en liten reseberättelse från Mariefredsrundan senare.

  5. #55
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    sen lyckades jag fånga the midnight rider på bild
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Tack för bilder, Leffa! Ni ser alla ut att må riktigt bra på gruppfotot! Kan inte med ord beskriva hur less jag är på det här med ryggen nu. Får väl ta igen alla förlorade mil med råge nästa säsong...

    Antar och hoppas att det kommer en liten reseberättelse från Mariefredsrundan senare.
    det kommer du att göra med råge,klaus hade en fundering om att åka runt bottenviken med mcn nästa säsong vi får väl se hur mycket som blir av nästa säsong men jag tror att min däckgubbe kommer att få mycket att stå i om jag ska hinna med allt som vi har pratat om,dagens runda (41,5mil ) var ialla fall väldigt trevlig som vanligt och sen var vi hemma hos klaus som visade sina samlingar har aldrig sett så mycke grejer i en lägenhet ,det var imponerande det var allt från kalle anka till märklintåg o cyklar kort sagt så var det många grejer

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    du blev nog lite nöjd ialla fall eftersom du använder bilden som avatar

  8. #58
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    du blev nog lite nöjd ialla fall eftersom du använder bilden som avatar
    Ni ska få stå ut med dom bilderna ni själva tar som avatar
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  9. #59
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vi fick, som vanligt, en härlig dag på fina vägar. Idag var vi sju personer på sex hojar. Maries kille Jonas följde med oss idag på sin Yamaha. Som brukligt utgick vi från Rosenhill och tog färjan över Skanssundet över till Mörkö. Från Vagnhärad tog vi sedan en väg jag aldrig kört tidigare, en riktigt mysig väg genom det sörmländska landskapet i höstfärger, till Gnesta och vidare till Sparreholm, där vi rastade en stund. Träffade en extremt social katt som vi fick klappa och bära en stund. En riktigt cool katt var det, gjorde inte en min när Klaus och jag samtidigt drog igång våra hojar. En lustig sak här var att toaletten vi lånade vid grillkiosken gjorde tjänst även som cykelförråd, mycket märkligt att försöka få till något samtidigt som man trängdes med ägarens cykel. Kan kanske tycka att man kunde hitta en något mindre osmidig lösning...
    Från Malmköping tog vi sedan vägen mot Strängnäs och Stallarholmen. Vägen från Stallarholmen till Mariefred är tydligen riktigt viltrik. Vid början av vägen stod en skylt som berättade att trettiofyra älgar fått sätta livet till sedan 2006. Hur många människor som skadats eller dött fick vi aldrig veta. kan säga att jag höll ett extra öga på terrängen.
    Väl inne i Mariefred uppsökte vi närmsta näringsställe, vilket visade sig vara den lokala pizzerian. Tror att vi alla tog olika rätter. Maud var nöjd med sin hamburgare och pizzan jag fick smakade utmärkt även den. Hemvägen gick via gamla Strängnäsvägen till Botkyrka och vidare hem till Klaus. En del av oss var intresserade av garageplats för vinterförvaring, jag var intresserad av cykelsamlingen och Leffa ville se loksamlingen. Alla fick sin beskärda del. Klaus visade sig vara en samlare av rang. Han har alla finska nummer av Kalle Anka. Alla finska och svenska nummer av Fantomen och mycket annat. I de flesta av oss har det väl bott en samlare någon gång i världen. Tändsticksaskar, penntroll eller vad det nu kan ha varit men Klaus går utanpå det mesta.

    På tal om Klaus, så måste jag berömma honom för sina stora framsteg i konsten att hantera sin best till hoj. Nu ser det ut som han aldrig gjort annat när han drar iväg. Han har vuxit ihop med hojen. Jag är verkligen imponerad!

    Helt kamerafria var som synes inte, så här kommer vår bild på dagens gäng. Maud var bakom kameran!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-27 klockan 18:51.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #60
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tack för storyn, Mats! Förstår att ni har haft en toppendag!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •