Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Min nygamla hoj

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28

    Min nygamla hoj

    En Suzuki gsx 400 T 1983, som jag fick köpa av en kompis. Lite skruva men sedan var det bara att besiktiga. Kortet taget efter godkännandet
    Hojen.jpg

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ulgrath Visa inlägg
    En Suzuki gsx 400 T 1983, som jag fick köpa av en kompis. Lite skruva men sedan var det bara att besiktiga. Kortet taget efter godkännandet
    Hojen.jpg
    Blir glad av att läsa sådant här.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ser ut som någon tagit väl hand om den under åren så tumme upp

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Ulgrath Visa inlägg
    En Suzuki gsx 400 T 1983, som jag fick köpa av en kompis. Lite skruva men sedan var det bara att besiktiga. Kortet taget efter godkännandet
    Hojen.jpg
    Trevlig mc! och inte långt kvar tills den är besiktningsbefriad dessutom
    Har själv kört en del med en Suzuki 400 E och gillade den skarpt på småvägarna hemmavid.
    Kör så det ryker

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28
    Tyvärr blev jag tvungen att sälja hojen då min rygg inte pallade med fjädringen på den( läs:jag är för tung) Men fick tag på en BMW 650 Funduro som verkar vara skönare för min rygg tog en tur på 19 mil och inga problem Men gamla hojen har fått en bra ägare som tar hand om den

    BMW F650 11.jpg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tummen upp

  7. #7
    Medlem DonBs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Ort
    Västerbotten/Västernorrland/ Dorotea / Mjällom.
    Inlägg
    34
    Härligt, kör gott!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28
    Liten uppdatering om BMW:n. Skulle ju göra ren förgasarna och det gjorde jag med den påföljden att utan att jag såg det så läckte de som såll. Rann ut i luftfilterburken och där hade jag tur, för den gick knackigt och baktände.
    Visade sig att ca 10 liter runnit ut på garagegolvet, dessutom hade jag brandskador på luftfiltret, så lite tur hade jag väl i det eftersom hojen inte brann upp.

    Man kan ju tycka att det ska vara någorlunda enkelt att få tag i renoveringskit till en BMW F650, men icke, jo om man vill ha Kinagrejer, men känner mig inte säker med de delarna. Jag kan ha fel

    Det tog tre veckor att få fram en firma i Sverige, Kennets mc service i Göteborg fixade o donade åt mig, det tog ytterligare två veckor innan jag hade kitet hemma. Nya oringar, nålar och flottörnålar samt packningar, ett nytt luftfilter och sedan blev det ytterligare 40 mil i Hälsingland med en hel hoj. Så nu ser jag fram emot nästa vår

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tur att den inte tog eld och gick upp i rök för dig , hade en kompis moppe som eldades upp på det viset för 35 år sen ungefär.
    Han tyckte det blev lite väl varmt på undersidan av låret och vaden så när han tittade ner var det lågor som slickade benet.
    Blev ett snabbt panikartad stopp och ner med moppen i diket.

    Synd du inte ställde frågan om förgasar kit här ute så hade du fått Kenneths mc som svar direkt av mig , välkänd och bästa verkstan och bästa är att jag bor 5 min bort bara.
    Brukar inte lämna in min där men köper alla delar där pga service och goa tips om man frågar , riktiga go service varje gång.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bergvik/ Hälsingland
    Inlägg
    28
    Ja, tur var det, du skille ha sett filtret, isch, halvsmält och dränkt i bensin, antar att syret tog slut i det lilla utrymmet.
    Kan inte annat än hålla med dig om Kenneths, underbar service och goda råd. Han lade verkligen manken till. Det är 43 år sedan jag flyttade från Göteborg. Jag är gammal "hisingsbonne" född i Backa på den tiden det var en idyllisk landsbygd. Min salig lillebror jobbade på Lelles nån gång på 80-talet.

    Jag vet ju att delar till mc kan vara dyra, men hur f-n en bit skumgummi(luftfilter) kan kosta över 400:-, men man har ju inget val, hehehe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •