Sidan 481 av 548 FörstaFörsta ... 381431471479480481482483491531 ... SistaSista
Resultat 4 801 till 4 810 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4801
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I Småland har vi möe å pyssla med, nerblåsta träd, kossor i ladugården, koka saltlake till skinkan, byta oljor å filter på GSen.
    Jan

  2. #4802
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I Småland har vi möe å pyssla med, nerblåsta träd, kossor i ladugården, koka saltlake till skinkan, byta oljor å filter på GSen.
    Ja , som du vet så är det ju sysselsättningen som håller oss unga. Blir man bara sittande och väntar på den månatliga utbetalningen, så drabbas man ju av diverse åkommor.
    En sak jag fått erfara är ju att om man är stilla för lång tid, så är det svårare att komma tillbaka.
    Man skall försöka hålla i gång även om det frestar på. Även om man får sätta på ett extra hjul på hojen.
    Börjar bli lite som att vänta på , i väntan på att hojen skall levereras.

  3. #4803
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lucia.... I går var det Luciafest i bygdegårn med alla barnen som tågade och sjöng och efter det kom mammorna på kvällen och knackade på i stugorna sjungande och delandes ut pepparkakor.
    I morse lussade vi för barnbarnet, snart 5 år. Farmor var Lucia och pappa och farfar var stjärngossar. Vid sång nr. 2 utbrast hon- "sluta"! Hon kanske ska satsa på en karriär som musikkritiker?
    Sista lussandet för säsongen fick jag stå för själv. Tog på mig ljuskrona modell mindre och tjocktröjan och gick över och sjöng för en granntant som skrattade gott och hjärtligt. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?

    Älgjakt igår med resultat noll. såg inte ens en ekorre. Det enda fyrbenta var en hund men den räknas inte för den fraktade vi själva ut i skogen..

    Rimfrosten ligger vit och kall på allt men mest på bilarnas rutor och vägarna är riktigt hala här och var.
    Ove

  4. #4804
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lucia.... I går var det Luciafest i bygdegårn med alla barnen som tågade och sjöng och efter det kom mammorna på kvällen och knackade på i stugorna sjungande och delandes ut pepparkakor.
    I morse lussade vi för barnbarnet, snart 5 år. Farmor var Lucia och pappa och farfar var stjärngossar. Vid sång nr. 2 utbrast hon- "sluta"! Hon kanske ska satsa på en karriär som musikkritiker?
    Sista lussandet för säsongen fick jag stå för själv. Tog på mig ljuskrona modell mindre och tjocktröjan och gick över och sjöng för en granntant som skrattade gott och hjärtligt. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?

    Älgjakt igår med resultat noll. såg inte ens en ekorre. Det enda fyrbenta var en hund men den räknas inte för den fraktade vi själva ut i skogen..

    Rimfrosten ligger vit och kall på allt men mest på bilarnas rutor och vägarna är riktigt hala här och var.
    Här ligger det oxå gott om rimfrost, så det behövs ingen snö i vinter. våra hästar är jättepigga vilket jag erfor vid en ridtur i fredags. Hästen promenerade hem före mig och jag har ont i ena axeln.
    Förhoppningsvis får jag nya hojen på fredag. Skall till Nynäshamn och hämta den. På släpet.

  5. #4805
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Här ligger det oxå gott om rimfrost, så det behövs ingen snö i vinter. våra hästar är jättepigga vilket jag erfor vid en ridtur i fredags. Hästen promenerade hem före mig och jag har ont i ena axeln.
    Förhoppningsvis får jag nya hojen på fredag. Skall till Nynäshamn och hämta den. På släpet.
    Finns det inte hästar med stödhjul - har för mig att islandshästarna är såna?
    Ove

  6. #4806
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Finns det inte hästar med stödhjul - har för mig att islandshästarna är såna?
    Nä, men de är så små att de funkar ändå.

  7. #4807
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Regn å +6, blir nog hojväder till helgen.
    Jan

  8. #4808
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nä, men de är så små att de funkar ändå.
    Islandshäst med framflyttade stigbyglar så inte fötterna släpar + pynta den med lite nitar, fransar och dööskallar vore kanske lite tufft..

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Regn å +6, blir nog hojväder till helgen.
    Iskallt regn låter inget skönt alls. Nä, det blir att jaga älg om inget annat stölleprov kommer ivägen..
    Ove

  9. #4809
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Islandshäst med framflyttade stigbyglar så inte fötterna släpar + pynta den med lite nitar, fransar och dööskallar vore kanske lite tufft..



    Iskallt regn låter inget skönt alls. Nä, det blir att jaga älg om inget annat stölleprov kommer ivägen..
    Blev en fin hojrunda i dag. Tre äventyrshojar.
    Jan

  10. #4810
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blev en fin hojrunda i dag. Tre äventyrshojar.
    Grattis. Ni kan ju behöva ha lite tur med vädret vi oxå. Tyvärr lite justerad i rygg och axel efter senaste luftfärden, så jag avstår ett tag till. Men jag har ju mycket att pyssla med med den gamla nya hojen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •