Sidan 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I BMW klubben får du inte kritisera BMW.
    Hmmmmmmmmmmmmm, ingen vill väl stå upp och berätta att ens eget hojmärke är skräp

  2. #62
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmmmmmmmmmmmm, ingen vill väl stå upp och berätta att ens eget hojmärke är skräp
    Så är det väl Olle, men inget är perfekt, man får välja det som passar bäst.
    Jan

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Något som kännetecknar hoj åkare och i synnerhet H-D är stark gemenskap, på forum dyker det ibland upp Troll som i sina allra första inlägg kriticerar kvalite osv men blir ganska fort avslöjade att dom aldrig ägt H-D överhuvudtaget och försvinner lika snabt de dök upp och de som har verkliga problem får snabbt tips om förbättringar som går att göra i en oänligt stor tillbehörsmarknad och som även ger än möjlighet att sätta en personlig prägel på sin hoj, just detta är en stor anledniing till att när man upptäckt dom starka gemensamma band byter man inte gärna hojmärke igen och står utanför och nu pratar jag inte om ryggmärkes klubbar för det är en helt annan sak.
    Bara i GBG finns det ett tiotal garage (som jag känner till) där det byggs hojar o fikas och genom harleyforym och h-d klubben ordnas det träffar och hojsvängarvarje vecka, vet att även andra märken gör detta men inte i närheten av den utsträckning h-d folk gör, det är bara att välja antingen står man utanför eller så gör man som folk gjort över 100 år.....kör Harley-Davidson och känner lyckan och gemenskapen över en fantastisk maskin.

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Buell. Skruvade dom fast motorn.? Nån som vet ?
    Buell kom med gummi upphägnd motor 03 och sportster 04a

  5. #65
    glidare
    Gäst
    Japanska glidare, i alla fall som jag har förstått är ju också gummiupphängda men det är bättre balanserade än HD. Min fråga är varför harleys upphängning krånglar men inte på de japanska hojarna.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Japanska glidare, i alla fall som jag har förstått är ju också gummiupphängda men det är bättre balanserade än HD. Min fråga är varför harleys upphängning krånglar men inte på de japanska hojarna.
    Vem är det som säger att det krånglar då? vet att någon årsmodell av touring modell hade ett visst flex som vissa inte alla uppfattade lite svampig med det löstes med ett fäste som bultades i växellådan och ram så var det borta, senare årsmodeller var det löst från fabrik, dock finns det alltid människor som genom hör sägnes och inte av egen erfarenhet vill göra problemen större än som är verklighet, tragisk men så är det tyvärr.

  7. #67
    glidare
    Gäst
    pa advrider.com:s hemsida är det en hel del amerikanska akare som säger att det är ännu inte löst men jag är inte teknisk kunnig sa jag kan inte avgöra detta.

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    pa advrider.com:s hemsida är det en hel del amerikanska akare som säger att det är ännu inte löst men jag är inte teknisk kunnig sa jag kan inte avgöra detta.
    Det blir ju samma trovärdighet som om någon går in på detta forumet och hittar några personer som inte tycker H-D är bra och gör det till en sanning.
    Alla kan inte gilla H-D är jag medveten om men när personer som inte vet vad dom pratar blir jag besviken, själv finns det ett antal märken som jag aldrig skulle köpa men det skulle inte falla mig in att sprida skit som jag inget vet om.

  9. #69
    glidare
    Gäst
    Min uppfattning är att även i rykten brukar det finns det några procent som stämmer. Vad jag har förstått finns det ett antal åtal mot harley på grund av att folk antingen har dött eller skadat sig på grund av dess instabilitet.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    I Usa försöker man stämma alla och allt men få Harley till att ta på sig en sådan sak ser jag som obefintlig och det skulle jag ha hört vetat om i så fall. En sak är säker att det är mycket sällan man kan skylla på hojen oavsett märke, det är alltid föraren begränsning så länge vi håller oss i lagliga farter på allmänväg, tar man ut den på race bana kan man säkert överstiga vad hojen klarar och hitta beteenden som kan vara läskiga men nu pratar vi ytterligheter.

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •