Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 122

Ämne: Dagens arbete med hojen

  1. #101
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Jaja , nya bilder finns längst ner i albumet ifall någon vill se : https://photos.app.goo.gl/jiUh31QxaHeZmdkn9

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Jaja , nya bilder finns längst ner i albumet ifall någon vill se : https://photos.app.goo.gl/jiUh31QxaHeZmdkn9
    Jösses vilket jobb!
    Tummen upp!

  3. #103
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Jösses vilket jobb!
    Tummen upp!
    Tack o tack , tyvärr är man inte klar än.
    Måste klämma in förgasarna som är 4-5 cm bredare än hålet jag skal ha dom igenom samtidigt som man skal lyckas få på insug och luftburks gummina rätt.
    Brukar köra en plåt framför och en plåt bakom förgasarna samtidigt som man använder att spännband för att trycka plåten bakåt så luftburkens gummin ger med sig lite samtidigt som man trycker in förgasaren med kraft och vickande.
    Hade jag haft 3-4000kr över så hade jag köpt mig separata filter och nytt kitt med trottelnålar och munstycken , kapa sönder original luftburk och slängt den 20190110_133313.jpg
    Bild från förra gången förgasaren skulle in , man ser ena plåten och spännbandet bakom förgasaren , den främre är ute och förgasaren inne i insugsgummit redan

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Såg nu att bilden var ifrån kompisens hoj "samma som min bara annan färg" men jag gjorde mina samtidigt.

  5. #105
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Jaja , nya bilder finns längst ner i albumet ifall någon vill se : https://photos.app.goo.gl/jiUh31QxaHeZmdkn9
    J-klar!
    Vad du har slitit!
    Det där jobbet är en bra bit över mina skillsets!
    Bra jobbat!

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Den grå Visa inlägg
    J-klar!
    Vad du har slitit!
    Det där jobbet är en bra bit över mina skillsets!
    Bra jobbat!
    Tack o tack , kör learning by doing

  7. #107
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ja då har man varit ute och fått på gummit ifrån luftburken till förgasarna , 3dje gången nu jag gjort det och jag kan fortfarande
    inte förstå hur dom kan göra det så trångt.
    Fick även på motorkåpan över tändningen men nya packningar och allt , sen blev det av med bakhjulet och in med nya lager i fälg och drevhubb.
    Varit hos en kompis och påbörjad renovering av biljardbord med idag med så nu ger jag mig själv en klapp på
    axeln för god insats och slår mig ner i soffan med katten på bena och bara slappa.

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    glid.jpgVerktyg.jpg
    Då har man varit och fixad lite mera i garaget och märkt att jag måste byta ut glidskenan till generator start kedjan på kopplingssidan , teflonet har börjat försvinna och strax nere på gummit och gnagar.
    Tvungen göra eget verktyg för att hålla kopplingskorgen så nu skal jag väl klara att lossa den stora muttern som håller allt.
    Börjar närma sig uppstart snart känns det som.

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Känner mig lite småsur nu efter att ha varit glad över att hojen startade fint första gången jag testade , hade igång den bara 30 sekunder bara för att kolla så den startade.
    Varit lite slö efter det så idag var jag äntligen ute igen för att lufta kylsystemet och planerad förgasarsynkning.
    Gör i ordning allt och hojen startar men går lite dåligt på chocken så jag tänker att den behöver bli lite varm men blir inte bättre så börjar känna på avgasrören och märker att grenröret på 4ans cylinder inte blir varm aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh.
    Så i farten och besvikelsen så stänger jag av hojen för att sätta på locket till termostathuset och då kommer massor med glykol ur hojen aaaaaaaaaahhhhhhhhh igen.
    Skal inte stoppa hojen innan man sätter på locket !!!!!!
    Jaja skal prova byta tändstift och kolla kablar mm till cylinder nr 4 och hoppas man slipper slita ut förgasarna igen , har ju rengjort och gått igenom dom i vintras så dom borde funka tycker jag.
    Jag som trodde jag var klar och redo inför värmen men nu börjar känna mig småstressad.

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    301

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Känner mig lite småsur nu efter att ha varit glad över att hojen startade fint första gången jag testade , hade igång den bara 30 sekunder bara för att kolla så den startade.
    Varit lite slö efter det så idag var jag äntligen ute igen för att lufta kylsystemet och planerad förgasarsynkning.
    Gör i ordning allt och hojen startar men går lite dåligt på chocken så jag tänker att den behöver bli lite varm men blir inte bättre så börjar känna på avgasrören och märker att grenröret på 4ans cylinder inte blir varm aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh.
    Så i farten och besvikelsen så stänger jag av hojen för att sätta på locket till termostathuset och då kommer massor med glykol ur hojen aaaaaaaaaahhhhhhhhh igen.
    Skal inte stoppa hojen innan man sätter på locket !!!!!!
    Jaja skal prova byta tändstift och kolla kablar mm till cylinder nr 4 och hoppas man slipper slita ut förgasarna igen , har ju rengjort och gått igenom dom i vintras så dom borde funka tycker jag.
    Jag som trodde jag var klar och redo inför värmen men nu börjar känna mig småstressad.
    Ajdå!
    Det låter trist!
    Inte för att jag tror du strandar ändå, men merjobb när man vill ut på vägarna är ju inte roligt!
    Jag håller tummarna för att det ordnar sig snabbt och smidigt!

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Arbete.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 18:27
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •