Sidan 348 av 548 FörstaFörsta ... 248298338346347348349350358398448 ... SistaSista
Resultat 3 471 till 3 480 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3471
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ser fram mot att besöka ditt kök när där vankas raggmunk. I dag har jag varit på Kostaoutlet å köpt fler långkalsonger.
    Jag hänger oxå gärna med på en raggmunk, bara det blir riktig lingonsylt och inte en sån där sliskig smörja som vi fick vid Tossebergsklätten.

  2. #3472
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ser fram mot att besöka ditt kök när där vankas raggmunk. I dag har jag varit på Kostaoutlet å köpt fler långkalsonger.
    Kul! Då kan du ju komma när som helst. Du har väl avpassat dimensionerna så att även 4;an och 5;an glider på utan problem.

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag hänger oxå gärna med på en raggmunk, bara det blir riktig lingonsylt och inte en sån där sliskig smörja som vi fick vid Tossebergsklätten.
    Inga problem om du kommer innan förråden är slut. Bären är plockade av hustrun och kokta av mig med en kraftig reducering av sockermängden som skulle vara enligt ritningen. Surt men gott.
    Ove

  3. #3473
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kul! Då kan du ju komma när som helst. Du har väl avpassat dimensionerna så att även 4;an och 5;an glider på utan problem.



    Inga problem om du kommer innan förråden är slut. Bären är plockade av hustrun och kokta av mig med en kraftig reducering av sockermängden som skulle vara enligt ritningen. Surt men gott.
    Surt sa räven
    Jan

  4. #3474
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag har inte satt rumpan på en hoj på 3 veckor. Va fan! va gubben har blivit gammal! Kallt och kulet även när solen strålat som mest. Blir att sätta i fodret i jackan...

    Tiden fördrives ändå. Förra helgen åkte ett par ekor ur sjön och denna helgen en segelbåt. Äpplemostillverkningssäsongen går mot sitt slut. Jag har kokat 15 liter soppa till syföreningstanterna och vi har varit till lilla barnbarnet och tröttat ut den stackaren med våra kontaktbehov en hel dag.

    Sen var det Uppdrag granskning som fick upp blodtrycket till riskabla nivåer. Tur att det legat lågt här - räcker med SMC-forumet..

    Älgjakt i veckan så det blir väl att jag får träna på Smålandsvariant med trippelkalsong p.g.a. frusenhet.
    Ove

  5. #3475
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hoppsan! Kom på avvägar en stund för det blev en sån där pensionärsspecialtransportkryssning till Mariehamn med Cinderella och buss till och från. Bussen togs med på färjan för säkerhets skull och det var ju bra, för vi slapp bära ölen iland.
    Ombord var det som vanligt - smörgåsbordet som ingår i priset liksom dricka till maten. När man inte får sitta längre så blir det att kolla in hurtigheterna som hör till. Öronproppar är ett måste för eftersom publik alltid förutsätts vara lomhörd spelas all musik på plågsam volym, prata får man göra när man är hemma, eller i hytten, eller vid frukosten.

    I skogen däremot har det varit väldigt tyst? Där älgarna stod och trängdes så sent som i Söndags finns inte ens älgflugorna kvar???? Djuren måste ha stenkoll på Jakttabell och passkartor. Dagens viltobs för min del: 4 rådjur, 1 räv, 1 nötskrika och en hackspett som ändå inte är lovlig.
    Alltså har jag inte gjort något för att förbättra säkerheten på vägarna idag, men jag har ändå försökt!
    Ove

  6. #3476
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Smet från jobbet efter lunchen väl hemma så på med mycket kläder och ut med hojen, efter typ 600 meter möter jag en älg den låg på en kärra som en 4 hjuling drog. Jag var dock orolig för stressade älgar och deras jägare när jag for fram i skogen. Skitig hoj som jag spolade av direkt, sitter nu o fryser i köket värmer mig med ölkorv o Mariestad

  7. #3477
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Smet från jobbet efter lunchen väl hemma så på med mycket kläder och ut med hojen, efter typ 600 meter möter jag en älg den låg på en kärra som en 4 hjuling drog. Jag var dock orolig för stressade älgar och deras jägare när jag for fram i skogen. Skitig hoj som jag spolade av direkt, sitter nu o fryser i köket värmer mig med ölkorv o Mariestad
    Jag skulle nog inte frestas att köra ut på skogsvägar och liknande dom här dagarna för det är lätt att man retar upp folk i onödan. Inte så att dom skjuter, men det kan komma upp bommar och skit om man stör fel läge.

    Eftersom du värmer dig med ölen så förmodar jag att du tar den på Engelskt vis - rumstempererad, och den är faktiskt godast så.
    Ove

  8. #3478
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag skulle nog inte frestas att köra ut på skogsvägar och liknande dom här dagarna för det är lätt att man retar upp folk i onödan. Inte så att dom skjuter, men det kan komma upp bommar och skit om man stör fel läge.

    Eftersom du värmer dig med ölen så förmodar jag att du tar den på Engelskt vis - rumstempererad, och den är faktiskt godast så.
    Jag fattar inte att det är tillåtet att ha passen utmed allmänna landsvägar.

  9. #3479
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag fattar inte att det är tillåtet att ha passen utmed allmänna landsvägar.
    Varför inte? Du låter dina kossor beta utmed vägen och du skördar din gröda helt intill vägdiket. All skörda av viltet är också tillåtet på hela markarealen. Bara förbjudet att skjuta så att man utsätter andra för fara.

    Dom vägar jag syftade på var nog inga landsvägar precis utan byvägar, traktorvägar och sånt och det är faktiskt privatägda vägar...
    Ove

  10. #3480
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vilt bryr sig inte om det är allmän väg. Flykt å betesvägar korsa ofta allmänna vägar. Om jägarna bevakar dessa viltstråk å skjuter bort från vägen kan man få bort vilt som ofta passera vägen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •