Sidan 347 av 548 FörstaFörsta ... 247297337345346347348349357397447 ... SistaSista
Resultat 3 461 till 3 470 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3461
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oves kök rekomenderas, sen har ett skafferi med röda drycker som brukar uppskattas till maten
    Tackar!
    Ove

  2. #3462
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oves kök rekomenderas, sen har ett skafferi med röda drycker som brukar uppskattas till maten
    Emedan jag inmundigat diverse smaksensationer även i Rävens kök kan även det oxå rekommenderas

  3. #3463
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Emedan jag inmundigat diverse smaksensationer även i Rävens kök kan även det oxå rekommenderas
    Nåja Olle, det är väl mest döda djur som räven släpat hem från skogen
    Jan

  4. #3464
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja Olle, det är väl mest döda djur som räven släpat hem från skogen
    Ove

  5. #3465
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Minikursen i ämnet köttbullar är avslutat med ett VG till eleven. För MVG får han putsa lite på det tekniska - finhacka lök och få upp farten vid rullning av bullarna. Smaken blev utmärkt!

    Hittade ett par döda höns hos handlarn igår som sönderföll i lämpliga bitar till frysen, kvar blev skroven som rostades i ugnen i vanlig ordning. Jättefint hönsfett, ca. 1,5 dl + ett skrovmål kött blev resultatet. Köttet gick i en "kattlåda" som består av en form med nykokt ris i botten, godsaker ovanpå och i detta fallet kycklingköttet kryddat med saffran och på toppen en blandning av vispad grädde och majonäs. Ny kryddning för mig och det blev riktigt bra.

    Nu ska jag vila middag.
    Ove

  6. #3466
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Stillestånd på allt - förkyld.... Innevistelse gäller och jag fryser ändå. Fint väder ute annars och det skulle lätt kunnat bli en tur. Greta skulle behöja en rejäl runda för att blåsa av garagedammet och ladda batteriet om vintern kommer plötsligt i år. som det känns nu får det vänta nån vecka.
    Ove

  7. #3467
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    I morgon blir det marknadsrunda. Har 1 km till marknaden så jag kör väl åt andra hållet .
    Jan

  8. #3468
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Problem med tiden som aldrig räcker till. måste passa på att köra ut stallgödseln innan det börjar regna och det blir som förra året. Sen hoppas jag få tid till att ta några turer. Skall nog skaffa en omgång crossdäck att ha hemma om det blir kallt och snö snart. Skruvdubb har jag liggande.

  9. #3469
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo nu är hösten här på riktigt. Kallt på morgnarna men hyfsat varmt från mitt på dagen. Visst vore det körbart - men den där förkylningen ställde till det längre än väntat. Man börjar väl bli bräcklig.

    Lite bjudning idag och efter en djupdykning i frysen kom det upp en del av en gammal död älg. Fransyska som får gå hel i ugnen på svag värme och sen blir det lite trattissmulor i såsen för att få fram vildmarkskänslan.

    I köket är det hyfsat varmt för en frusen gubbe så det har blivit en del aktivitet där under veckan, provade bl.a. att för första gången göra raggmunk med fläsk. (jävvlar va gott!). Tidigare har jag bara ätit såna som andra har gjort.

    Häää! nu ska jag börja dona med såsen och skala potater..
    Ove

  10. #3470
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo nu är hösten här på riktigt. Kallt på morgnarna men hyfsat varmt från mitt på dagen. Visst vore det körbart - men den där förkylningen ställde till det längre än väntat. Man börjar väl bli bräcklig.

    Lite bjudning idag och efter en djupdykning i frysen kom det upp en del av en gammal död älg. Fransyska som får gå hel i ugnen på svag värme och sen blir det lite trattissmulor i såsen för att få fram vildmarkskänslan.

    I köket är det hyfsat varmt för en frusen gubbe så det har blivit en del aktivitet där under veckan, provade bl.a. att för första gången göra raggmunk med fläsk. (jävvlar va gott!). Tidigare har jag bara ätit såna som andra har gjort.

    Häää! nu ska jag börja dona med såsen och skala potater..
    Ser fram mot att besöka ditt kök när där vankas raggmunk. I dag har jag varit på Kostaoutlet å köpt fler långkalsonger.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •