Sidan 477 av 548 FörstaFörsta ... 377427467475476477478479487527 ... SistaSista
Resultat 4 761 till 4 770 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4761
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Finns ju undantag, men som alltid.

    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?267108-D
    /Erik

  2. #4762
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    När det gäller älgar och deras var eller icke vara, så får man ju olika svar beroende vem man frågar.
    För en stadsbo är ju älgen något mycket exklusivt och värd att värna om.
    En jägare ser ju älgen som en vandrande frysboxfyllnad.
    En skogsägare tycker att den är ett jäkla skadedjur.
    Trafikanterna ser dem som livsfarliga och skall därför bort.
    Nästan samma punkter gäller ju både varg och vildsvin.

  3. #4763
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg

    Hujeda!
    Det är min värsta mardröm, och säkert många med mig?







    //Janne

  4. #4764
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Hujeda!
    Det är min värsta mardröm, och säkert många med mig?







    //Janne
    Visst kan det vara en mardröm. Det är som tur är förbjudet att ha lösgående kreatur i Sverige, men i Norge finns det ju fortfarande både kor och hästar efter de lite mindre vägarna. Fåren i norska fjällvärlden skall vi inte tala om. Tyvärr händer det ju lite då och då att både hästar och kor kommer ut på våra vägar. Kan ju bero på dåliga staket eller att någon öppnat en grind.

  5. #4765
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst kan det vara en mardröm. Det är som tur är förbjudet att ha lösgående kreatur i Sverige, men i Norge finns det ju fortfarande både kor och hästar efter de lite mindre vägarna. Fåren i norska fjällvärlden skall vi inte tala om. Tyvärr händer det ju lite då och då att både hästar och kor kommer ut på våra vägar. Kan ju bero på dåliga staket eller att någon öppnat en grind.
    Det är inte bara i Norge - jag har varit VÄLDIGT nära att klippa ullen av ett svenskt får som kom som skjuten ur en buske. Jag hade väl runt 90 på grusvägsrakan när jag fick tvärnita och när jag var som närmast var det bara några dm från framhjulet. Väja åt sidan var inget bra alternativ för björkarna stod tätt i vägkanten + staket... (men jädrar va det kunde springa fort!! )
    Ove

  6. #4766
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Alltså - högt gräs utanför en kohage och en parkering vid en kyrka utan annann bebyggelse i närheten. Någon har rastat sin hund som förmodligen bajsade i det höga gräset som hundar brukar göra. Begåvningsreserven i andra ändan av kopplet har då samlat upp resultatet i en svart påse och kastat den i kanten där hunden ursprungligen sket.

    Varför??? Bajset hade försvunnit omvandlat till mull på några veckor om det bara fått ligga men plastpåsen kommer att behöva några decennier för att brytas ner. Äsch, det är väl någon som inte har någon mössa och tänket går på lågvarv p.g.a. kyla....
    Ove

  7. #4767
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alltså - högt gräs utanför en kohage och en parkering vid en kyrka utan annann bebyggelse i närheten. Någon har rastat sin hund som förmodligen bajsade i det höga gräset som hundar brukar göra. Begåvningsreserven i andra ändan av kopplet har då samlat upp resultatet i en svart påse och kastat den i kanten där hunden ursprungligen sket.

    Varför??? Bajset hade försvunnit omvandlat till mull på några veckor om det bara fått ligga men plastpåsen kommer att behöva några decennier för att brytas ner. Äsch, det är väl någon som inte har någon mössa och tänket går på lågvarv p.g.a. kyla....
    Lika sjukt som att ta en plastpåse till en inköpt banan.

  8. #4768
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Fin höst med fin hojtur den 14-11. +13 å klarblå himmel i Småland.
    Jan

  9. #4769
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har vinter kommit till mig. 7-8 grader kallt, dock ingen snö ännu. Hojarna står där dom står sen länge så jag får väl ansluta dom till laddare så det finns kräm i batterierna inför långlagringen. skulle kanske sett till att topptanka också men det får väl bli till våren..
    Ove

  10. #4770
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har vinter kommit till mig. 7-8 grader kallt, dock ingen snö ännu. Hojarna står där dom står sen länge så jag får väl ansluta dom till laddare så det finns kräm i batterierna inför långlagringen. skulle kanske sett till att topptanka också men det får väl bli till våren..
    Samma temperatur här men några cm snö.
    Har inte bestämt ännu om det skall bli dubbdäck på Transalpen eller ej. Tillverkade ju snöskidor till den förra vintern, så jag får väl se vad det blir. Kollade ventilerna på den förra veckan. Två av ventilerna behövde en pytteliten justering. hade gått bra ändå, men man vill ju ha en koll i allafall.

    Har fortfarande planer på en sidovgnshoj. Antingen en färdig hoj eller att köpa en vagn och montera den på Transalpen.
    Skall åka till Charlottenbergs Mc på tisdag och kolla vad de har., snart här

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •