Sidan 397 av 548 FörstaFörsta ... 297347387395396397398399407447497 ... SistaSista
Resultat 3 961 till 3 970 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3961
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Antar att det är ditt garage som de här grabbarna utgår från, och att en av hojarna är Greta. De sliter däck...
    Fy tusan va buller och rök! Vore bättre om dom tagit det lite lugnt och tittat på vägrenarna t.ex. Nej Greta var inte med där, hon väsnas tyst.
    Ove

  2. #3962
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Så var Midsommaren över och vi, hustrun och jag, är hemma igen efter att ha varit på rymmen från koackande grodor och sånt.

    Vi var i Värmland och bodde på Sahlströmsgården i Utterbyn norr om Torsby. Halvpension 2 nätter. Väldigt fin miljö och framför allt lugnt. Maten var mycket bra och jag fick en del nytt att fundera på på tallriken. Inte billigt - men prisvärt!

    En del kuskande runt i Värmland på Midsommar afton gav inte så mycket för STÄNGT gällde på dom ställen vi ville besöka. Men i Gunnarskogs kyrka var det öppet på midsommarnatten med fin musik av bästa klass som det brukar vara. I går morse lämnade vi Torsby efter frukost och drog österut för att hitta ett bra lunchstopp. Grythyttan och matens hus - STÄNGT. Loka brunns restaurang - fullsatt. Allt annat vi försökte med var STÄNGT tills vi kom till Sjötorp där vi tog en korv i grillen.

    Bil gällde så vädret spelade ingen roll men de få småskurar som vi körde igenom hade inte gjort något om vi hojat. Men det har varit kallt och det är det idag också och nu blåser det också så hojarna får vila idag liksom husse..
    Ove

  3. #3963
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Något grodhoppande blev det inte för min hälsporre protesterade. Tog i stället en liten tur och skådade på andra hoppande människor. Besökte bla. Liljedal som hade en mycket stor mängd glada midsommarfirare nere vid bryggan. många hade tagit sin båt dit. Det var en blandning av både segel och motorbåtar av varierande storlek. Borgvik hade som vanligt dragit en stor publik och även dit hade en stor samling båtat anlänt. Tyvärr lite blåsigt här också, men inget regn.

  4. #3964
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Midsommar för mig har nästan alltid varit att vara med att fixa Mc träff. 65 besökande i år, en del att fixa. Kul att träffa massa hojvänner.
    Jan

  5. #3965
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Alltid trevligt att träffa gamla bekanta.
    Själv tog jag en tur till Håverud med min dotterson bakpå. Han gillade verkligen de krokiga tvägarna när det svängde häftigt. Brudfjällsvägen går ju i diverse slingerbultar.

  6. #3966
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    ...Själv tog jag en tur till Håverud med min dotterson bakpå. Han gillade verkligen de krokiga tvägarna när det svängde häftigt. Brudfjällsvägen går ju i diverse slingerbultar.
    Gillar också Dalsland, drog förr husvagn i 20 år det blev ofta genom Dalsland hit o dit. Nu återkommer jag då och då på hoj. 14-15 juni var vi en gäng från SMC Göteborgsgruppen som kryssade oss upp till Lennartsfors för övernattning och sedan kors och tvärs söder ut igen. Riktigt kul var det...

  7. #3967
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Gillar också Dalsland, drog förr husvagn i 20 år det blev ofta genom Dalsland hit o dit. Nu återkommer jag då och då på hoj. 14-15 juni var vi en gäng från SMC Göteborgsgruppen som kryssade oss upp till Lennartsfors för övernattning och sedan kors och tvärs söder ut igen. Riktigt kul var det...
    Kör ni bara asfalt? Eller även lite grus?

  8. #3968
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Puh! Skönt att helgen är över så man kunnat fira Måndag!

    En full dag. Började med att ta med kaffekorg för att hämta inackorderingen för hela 2½dag - dotterns hund. Blev en tur till munkängarna på Kinnekulle för fikapaus, sedan hem med djuret. Promenerar hunden på byn och passerar frissan som rycker in mig och sätter mig i en stol och klipper av mig håret efter att bundit jycken vid en stolpe. Hon tycke att jag var ovanligt ful, så det var dags...

    På hemvägen från kullen var jag inne på Lidl och handlade korv och ost och eftersom det fanns hemma fick några gamla kompisar frågan om dom ville smaka. Efter en kväll i trevligt sällskap är jag nu trött och något yr så jag säger God Natt på er alla.
    Ove

  9. #3969
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kör ni bara asfalt? Eller även lite grus?
    Ibland gör de en grusgrupp parallellt om sådana hojåkare kommer och så vill. Denna gången var det bara asfalt, men vi hamnade väster om St Le i långa vägarbete och det var inte grus, det var sprängsten, f ö var det underbara krokiga, backiga asfalterade skogiga vägar.
    När jag åker själv blir det ofta bitvis grusvägar, eftersom jag är nyfiken och mycket för att utforska de olika strecken på kartan.

  10. #3970
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har jag satt nya däck på Greta! Avon, för äventyrshoj. Nu har jag alltså bättre grusdäck på landsvägshojen än vad jag har på offroddarn - får se till att justera detta när jag ska byta på Sigrid i sinom tid....
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •