Sidan 457 av 548 FörstaFörsta ... 357407447455456457458459467507 ... SistaSista
Resultat 4 561 till 4 570 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4561
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Får väl försöka leda Smålänningen på rätta vägar genom norra Skaraborg och södra Värmland längs lämpliga vattendrag och ljumma och fina diken.
    Låter som det blir visirtvätt hos dig Olle.
    Jan

  2. #4562
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Packar jag med, för en liten sväng Tibro o Hajstorp i dag och Väring o Mariestad m.m. i morgon o sedan hem via Trollhättan osv.

  3. #4563
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Packar jag med, för en liten sväng Tibro o Hajstorp i dag och Väring o Mariestad m.m. i morgon o sedan hem via Trollhättan osv.
    Finns många fina vägar därikring. Ove har visat mig en hel del.

  4. #4564
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Packar jag med, för en liten sväng Tibro o Hajstorp i dag och Väring o Mariestad m.m. i morgon o sedan hem via Trollhättan osv.
    Vore kul att träffa dig. Var nattar du över?
    Ove

  5. #4565
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hemma igen. Det blev en liten tur på knappa 40 mil, men det kändes i otränad ända på slutet.

    Visade Räven hur man kan undvika att köra på dom tråkiga vägarna 26;an och E18 till Borgvik och det blev ganska bra trots att det inte gick att undvika dom helt för att komma framåt.

    Blåsten var inte kul idag - jag tror att nordan blåste från alla håll, mest från väster och snett emot så tidvis var färden milt sagt vinglig.

    Önskar grabbarna en trevlig resa!
    Ove

  6. #4566
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vore kul att träffa dig. Var nattar du över?
    Jag skulle varit tidigare med skrivandet här, så hade vi kunnat ses, det hade varit kul. Jag nattade i Hajstorp, nästan i slussen
    Nu e jag precis hemma igen...

  7. #4567
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Jag skulle varit tidigare med skrivandet här, så hade vi kunnat ses, det hade varit kul. Jag nattade i Hajstorp, nästan i slussen
    Nu e jag precis hemma igen...
    Du var ju nästan hemma i köket hos mig, bara 15 20 km ifrån, kunde bjutt på frukost..
    Ove

  8. #4568
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du var ju nästan hemma i köket hos mig, bara 15 20 km ifrån, kunde bjutt på frukost..
    Tack Ove - skall bättra mig nästa gång jag är åt ditt håll. Det blev 54 mil kors o tvärs...

  9. #4569
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kort rapport har kommit från Räven och Olle Å. Dom har kommit fram till Storsjön och sökte hytte när jag var i kontakt. Passerat över Flatruet idag och dom har haft tur med vägvalet - mycke grus...
    Ove

  10. #4570
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kort rapport har kommit från Räven och Olle Å. Dom har kommit fram till Storsjön och sökte hytte när jag var i kontakt. Passerat över Flatruet idag och dom har haft tur med vägvalet - mycke grus...
    Hmmmm... , mycket grus!!! För att ta det hela från början körde vi, Räven och jag, norrut genom Värmland och Dalarna och övernattade i Trysil första natten. Vidare norrut genom Gjördalen och vidare norrut på svenska sidan och upp över Flatruet. Där var jag första gången 1954, kan inte säga att det har förändrat sig något sedan dess. fortsatte till västra sidan av Storsjön för nytt nattkvarter. Många mil grusvägar. Planan var att fortsätta norrut förbi Kallsjön och in i Norge, men det avstod vi från pga. utlovat ruskväder. Styrde i ställe kursen mot ostkusten och Roslagen i stället. På väg mot Bollnäs kom vi in på en mindre väg där det pågick vägarbete i 5 mil. Omväxlande mycket grov singel som på sina ställen inte var tillkört ännu, så det var riktigt spännande. På andra ställen var det bara vanligt singel. Måste säga att våra hojar klarade dessa utmaningar med bravur. Honda Transalp och BMW 1200 GS. Soppaförbrukningen på småvägarna låg väl på ca 0,4. Rekord för mig med 30 mil utan att behöva slå på reserven. Övernattning i Gävle. Utforskade en stor del av mina gamla hemtrakter Roslagen på torsdagen och lät min syster stå för nattkvarteret innan vi for hemåt på fredagen. Vädret var bra hojväder, uppehåll, men väldigt varmt och strålande sol de sista dagarna.:

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •