Sidan 456 av 548 FörstaFörsta ... 356406446454455456457458466506 ... SistaSista
Resultat 4 551 till 4 560 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4551
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Såna hundägare skall uppfostras ordenligt.
    Har tydligen gjort någon miss där - hunden är min dotters....

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hundar är duktiga på att läsa oss hundförare.
    "Kör hellre motorcykel". Vissa stunder går det faktiskt att få jycken till att bete sig bra men så kommer det något i vinden så är hon igång med ett jäklaryck. Valla nötkreatur ligger nog bättre till för mig.
    Ove

  2. #4552
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hundar är duktiga på att läsa oss hundförare.
    Mycket sant. Dom är dessutom smarta också...hundarna asså.
    Samma hund som är totalt oregerlig med en viss person kan bli som ett lamm tillsammans med någon annan..

  3. #4553
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var ute med Byrackan, d.v.s. scootern och körde lite idag. Hejade åt en kille som satt på en HD men han glodde bara utan att vinka tillbaka. Jaha tänkte jag och provvinkade åt en HD som kom körandes - den killen fick akut tunnelseende.

    Måste vara skitjobbigt att hålla en tuff image hela tiden.
    Senast redigerat av Ove den 2015-06-05 klockan 21:32.
    Ove

  4. #4554
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var ute med Byrackan, d.v.s. scootern och körde lite idag. Hejade åt en kille som satt på en HD men han glodde bara utan att vinka tillbaka. Jaha tänkte jag och provvinkade åt en HD som kom körandes - den killen fick akut tunnelseende.

    Måste vara skitjobbigt att hålla en tuff image hela tiden.
    Hmmm. Märkligt. De hade kanske ätit något olämpligt. Annars så brukar ju den kategorin hälsa tillbaka om de är solo, men de ändrar beteende om de kommer i grupp.
    Tog själv en tur med de nya däcken efter att jag fått lite bakläxa vid monteringen Hade lyckats få till en liten känguru på bakdäcket. var ju ganska enkelt att fixa till det. Hade fåt en orundhet på ca 2mm. Efter en justering var det ca 0.5 mm, helt acceptabelt. Passade att köra några mil på grusvägar med en väldig gtskiftande karaktär. Ömsom fast grus och ömsom hade någon spillt massor av små runda kulor på vägen. Måste dock säga att Anakee 3 däcken går förvånandsvärt bra på gruset. De är ju inga busdäck, för till det finns det ju andra. Dessutom passade jag på att byta bromsklossarna.
    Nu blir det nog Norrlands Guld nästa.

  5. #4555
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmm. Märkligt. De hade kanske ätit något olämpligt. Annars så brukar ju den kategorin hälsa tillbaka om de är solo, men de ändrar beteende om de kommer i grupp.
    Kanske det, men jag tror att det var scootern. Den ser ut som en moppe och en del hälsar inte på sådana.

    Tog själv en tur med de nya däcken efter att jag fått lite bakläxa vid monteringen Hade lyckats få till en liten känguru på bakdäcket. var ju ganska enkelt att fixa till det. Hade fåt en orundhet på ca 2mm. Efter en justering var det ca 0.5 mm, helt acceptabelt. Passade att köra några mil på grusvägar med en väldig gtskiftande karaktär. Ömsom fast grus och ömsom hade någon spillt massor av små runda kulor på vägen. Måste dock säga att Anakee 3 däcken går förvånandsvärt bra på gruset. De är ju inga busdäck, för till det finns det ju andra. Dessutom passade jag på att byta bromsklossarna.
    Kul att du är nöjd med däcken, fast du kunde fått mina för jag är det inte. Kängurudäck är inte kul och det har jag bak på Byrackan. Känns när jag kommer till toppfart (= 90) men det blir mest bara att jag kör den inom 70-skyltarna.
    Ove

  6. #4556
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske det, men jag tror att det var scootern. Den ser ut som en moppe och en del hälsar inte på sådana.



    Kul att du är nöjd med däcken, fast du kunde fått mina för jag är det inte. Kängurudäck är inte kul och det har jag bak på Byrackan. Känns när jag kommer till toppfart (= 90) men det blir mest bara att jag kör den inom 70-skyltarna.
    Du får väl komma hit med Byrackan, så kanske jag kan hjälpa dig. Om det är en liten känguru, så brukar det inte gå att balansera bort, utan måste läggas rätt.
    Har du däcken kvar? Vilken dim. på bakdäcket?

  7. #4557
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Packar nu. Undrar om det går åt mer än myggmedel när man ska utforska Norrlands Guld.
    Jan

  8. #4558
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Packar nu. Undrar om det går åt mer än myggmedel när man ska utforska Norrlands Guld.
    Tja , om man skall tro norrlänningarnas beskrivning av storleken på mygg, så får du nog ta med hagelbössan

  9. #4559
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja , om man skall tro norrlänningarnas beskrivning av storleken på mygg, så får du nog ta med hagelbössan
    Hoppas dom inte har kläckts i massor än.
    Jan

  10. #4560
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas dom inte har kläckts i massor än.
    Får väl försöka leda Smålänningen på rätta vägar genom norra Skaraborg och södra Värmland längs lämpliga vattendrag och ljumma och fina diken.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •