Sidan 442 av 548 FörstaFörsta ... 342392432440441442443444452492542 ... SistaSista
Resultat 4 411 till 4 420 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4411
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kl 08,15 hörde jag tranan i dag 2-3. Den blir nog här hos mig å häckar.
    Då får du skynda dig att lägga ut mat åt dem. Nere vid sjön kanske?
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-03-02 klockan 22:09.

  2. #4412
    Gubben börjar visst bli dement..
    Var ute och jagade en verkstadsmanual till min GL500, har en hygglig PDF men bilderna är ju rätt så usla i PDFer
    Surfade runt på eBay och höll på att köpa en manual till min VF750C....som jag redan har en bok till , på fyra språk...
    ..
    Hejdade mig lyckligtvis i tid, det var en köp-nu annons på eBay.....
    .

  3. #4413
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mitt i ett ärofyllt uppdrag och hinner inget annat, har barnbarnet på flerdagarsbesök.
    Farmor leker med barnbarnet och jag agerar mest rundningsmärke och fast punkt, fast jag får även serva med pannkakor, falukorv och mos, världens godaste köttbullar och en del annat. Sen blir det att ha en lugn stund emellanåt och kanske läsa en bok. Fullt upp!

    Mitt i alltihopa kom det ved så jag kommer att klara mig i flera år - ju äldre gubbe ju större vedhög.
    Ove

  4. #4414
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Här i Småland är många vårtecken nu= Jag kör små rundor på GSen, Tranparet på åkern, sädgäss å canadicker å gladan slagit anktuppen. Våren är på gång.
    Jan

  5. #4415
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Glada? Hur långt ner i Småland snackar vi om?

  6. #4416
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av mel Visa inlägg
    Glada? Hur långt ner i Småland snackar vi om?
    Metropolen Linneryd.
    Jan

  7. #4417
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hojen startad. Sångsvanarna flyger förbi i mindre flockar med frisk bris som skjuter på i riktning mot Tysslingen. Olle väntas hit under förmiddagen och vill ut och köra en sväng så jag har plockat fram lite ur frysen för det blir nog en liten matpaus.

    Funderar lite på vilka vägar vi har kört och det blir nog inte helt lätt att hitta några nya stråk, men det blir som det kan.
    Ove

  8. #4418
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hojen startad. Sångsvanarna flyger förbi i mindre flockar med frisk bris som skjuter på i riktning mot Tysslingen. Olle väntas hit under förmiddagen och vill ut och köra en sväng så jag har plockat fram lite ur frysen för det blir nog en liten matpaus.

    Funderar lite på vilka vägar vi har kört och det blir nog inte helt lätt att hitta några nya stråk, men det blir som det kan.
    Ta inte ut Olle på belagda vägar med lösgrus.
    Jan

  9. #4419
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Själv blir det en tur till Kosta å kolla om Torsten säljer Komfortkalsonger som pallar många timmar i sadeln 2015.
    Jan

  10. #4420
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ta inte ut Olle på belagda vägar med lösgrus.
    Jo så blev det och det var rejäla vallar på en del ställen, men jag körde sakta före så det var ingen fara. Grusvägarna kan fortfarande vara mjuka av tjällossning här och var men våren är på väg riktigt ordentligt. Blev väl en runda på drygt 10 mil att börja säsongen med i lagom temperatur, ca. 8 grader...

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv blir det en tur till Kosta å kolla om Torsten säljer Komfortkalsonger som pallar många timmar i sadeln 2015.
    Undrar bara - hur många kalsonger kan en sydlig smålänning få på sig på en gång?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •