Hej! Någon som vet hur man lättast tar bort tank emblemet? Behöver man värmepistol eller är det bara att försiktigt plocka bort det? (Tanken är mattsvart och bör därför inte poleras efter borttagning)
Hej! Någon som vet hur man lättast tar bort tank emblemet? Behöver man värmepistol eller är det bara att försiktigt plocka bort det? (Tanken är mattsvart och bör därför inte poleras efter borttagning)
vissa e ju skruvade men annars värm det och ta det lugnt
Skulle också rekomendera att värma.. funkar perfekt på klisterdekaler iaf!
Är det en typ tankpad du ska ha bort?
Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!
Nej det är som bilden visar.. testar att värma imorgon
Du får nog tänka till lite och kontrollera innan du sätter i gång jag tror nämligen att det ligger klarlack över. En arbetskamrat hade tidigare en sportster som han bytte tank på, till en större. Han köpte nya tankmärken och lackeraren la flera lager lack över. En tank utsätts för en del nötning så det är kanske inte så konstigt om det klarlackas och reultatet blir ju snyggt.
Jan-Olov
Tack för svaren! Ska ta och kolla upp hur det ligger till med lackeringen under emblemet, men det vore ju skumt om det inte är samma lack.. Anledningen är att hojen ska bli helsvart, och jag stör mig enormt på den fula stilen på HD märket..