Mycke snack om kubik i en del trådar. Tänker igenom hur jag skulle välja för en hypotetisk resa nere i Europa.
Skulle jag ner till medelhavet och vända fort som fan så skulle jag satsa på en grofsing på över litern för att kunna köra just fort som fan på autobahn och liknande så att jag kom hem nån gång och slapp vara borta mer än nån vecka.
Skulle jag däremot vara ute en månad eller tre för att uppleva dom länder och platser som jag besöker bleve det för solokörning typ 5-600cc. Fördelarna är rätt många.
-Köpa begagnad japan för en rätt liten peng och få en driftsäker maskin som om det händer något kan repareras i vilken byhåla som helst. Reservdelar och däck finns utan att man behöver skicka efter från amerika.
-Om någon vill stjäla så tar dom den dyra som står bredvid och skulle det ändå ske så är det enkelt att skaffa en ny gammal härk.
-Impfaktorn är låg men det spelar ingen roll, man träffa med största säkerhet inte dom man i så fall skulle impat igen så det liksom kvittar.

Bättre utfall av att glänsa på hemmaplan.
Vad jag grundar mina idéer på är vad jag snappat upp genom att prata med olika människor som rest omkring en del. Inget fel att ha en stor hoj om man vill det men en liten gör samma jobb - bara lite långsammare på autobahn. Med passagerare finge jag gå upp lite i storlek för att få till en längre soffa...