En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t
Håller med fullständigt. Därför blir det också fel att påstå att HD generellt har instabilitetsproblem då den enda egentliga dokumentationen på sådana problem kommer från polisens testkörning av en polisutrustad HD. Dom eventuella privatpersoner som hävdar att deras HD börjat vobbla måste man ta med en nypa salt då vi egentligen inte känner till vilken extrautrustning dom hängt på sin hoj. Det kan ju räcka med för lågt lufttryck i däcken på vilket fabrikat som helst för att framkalla instabilitet.
Det finns en massa polishojar som har en massa utrustning och har inga problem med detta! Hur kommer det sig att vissa har det vissa inte?
Det är ju upp till vara och en om man vill nochalera hojars farliga egenskaper. Jag väljer att inte göra det.
Nu är det så att vi har olika krav på våra hojar. Äventyrhojar går mycket å har stora krav. Glidarhojar står mest å blänker på garageuppfarten. Tillverkarna förhåller sig nog därefter?
Jan
En sak kan du vara 100 % säker på att risken att köra mc med alla dess faror i trafik och ditt egna omdömme är betydligt farligare än att du skulle råka ut för en olycka på grund av en hoj skulle vara felkonstruerad, skulle det vara så skulle den stoppas ur produktion omelerbart...Jag kan inte svara på varför det är så men vissa förare lyckas få hojar till att vobbla och andra inte så sättet hur man hanterar hojen har också väldigt stor betydelse men framför allt att inget är feljusterat med däck service komponenter vindrutor packningar osv
Pan European har visats sig vara instabil därmed en hoj som jag vill helst undvika.
Okey, och ändå ska du utrusta din kommande hoj med handväxel och fotkoppling. Det måste ju bli ännu farligare trafiksäkerhetsmässigt om man måste släppa styret med en hand varenda gång man ska växla... Det finns säkert en anledning att i princip alla hojar idag har fotväxel och handkoppling...