Då har det blivit dags att skapa en egen tråd..
Fick för några veckor sedan för mig att jag vill bygga en bobber! Efter lite research så förstod jag att en VN800 är en bra hoj att utgå ifrån. Med enkla medel verkar man kunna förvandla den till en skönhet!
Införskaffade mig en VN800 Classic -96 med dryga 1600 mil på mätaren. Blev positivt överraskad av hur skön den var att köra! Tyvärr får man väl tumma lite på komforten när man bygger bobber av den...
Har tidigare mest sysslat med offroadhojar och lagt de flesta milen i skogen men nu känner jag att det är dags för en rolig pendlingshoj! Bygget lär inte gå i raketfart med anledning av jobb, familj och lgh-renovering men någon timme här och där hoppas jag få till och målet är en körklar hoj till sommaren.
Förhoppningsvis inspireras någon av denna tråd på samma sätt som jag inspireras av liknande trådar! Kom gärna med tips och synpunkter, jag har ingen spikad bild av hur den kommer bli även om jag vet vad jag gillar... Tiden får utvisa
Hämtning av hoj
På plats! (Någon som är sugen på en Suzuki GSX750R från 85? Hojta till..)
Den blir snyggare ju mer man skruvar bort från den!
Får se om det blir helt utan skärmar eller inte, snyggt men aningen opraktiskt kanske?
Såg ett annat VN800-projekt där personen kapade till en bakskärm av framskärmen. Funderar på samma lösning men befarar att skärmen är några mm för smal till 150-däcket som sitter på.
Får se hur det blir med "täckkåpa" här. Vill inte köpa färdigt från BCB utan tillverka något själv istället. Antingen kapar jag bort nuvarande fäste och sänker ner batteri och övrig el och kapar till en platta, eller så lämnar jag det befintliga orört och tillverkar ett lock, kanske plastar en "kåpa".
Nästa steg blir att inhandla sadel och styre. Vet inte riktigt vilken storlek på sadel jag vill ha... Det lutar åt en brun/beige sådan iaf.
Styret blir nog ett Z-bar med elen dragen i styret. Därefter flyttas fotpinnarna fram. Sen ska det väl göras något åt avgassidan också. Mm mm...