Hej allesammans! Jag har måste säga att jag fick en känsla av grupptryck på senare tid när jag läser om nystartade trådar om bobberbyggen med en VN800. Så jag tänkte att varför inte starta en ytterligare tråd om ett VN800-bygge. Det är alltid trevligt med forum där byggen uppdateras aktivt, så jag tänkte bidra till detta också.
Jag köpte min VN800 hösten 2013 och byggde om den något under förra vintern. Bland annat så tillverkade jag en ny bakskärm, bytte till solosadel, bytt styre, nya 3-i-1 LED-baklampor och lackade om en hel del saker. Nedan följer några bilder av förvandlingen. (Varning för många bilder!)
Vid inköp:
Sedan kommer förvandlingen:
Såhär ser den ut nu, förutom andra backspeglar.
Mina planer för kommande vinter är:
- Ny tank i Sportstermodell och med allt vad det innebär
- Lacka om vissa delar och lacka fler delar
- Bygga om bakskärmen
- Annan montering av solosadeln
- Ny framlampa
- Byta till LED-blinkers fram
- En mindre sissybar
- En eventuell bönpall
- Tänkte även flytta vissa knappar som startknapp, dödknapp, hel-/halvljusknappen
- Annat avgassystem (eventuellt tar jag bara ut insatser i befintliga)
- Andra backspeglar
- Sänka framskärmen något
Ja det är det som jag kommer på just nu. Igår så satte jag igång ordentligt med vinterns ombyggnad. Jag plockade bort den gamla bakskärmen, sadeln och tanken. Jag kan tillägga att jag egentligen inte har gjort något liknande tidigare, så jag försöker lära mig under tiden jag håller på! Det är i vilket fall fruktansvärt roligt!
Har ni frågor svarar jag gärna på dem! Ha det gött och på återseende!