Dominatorn är faktiskt en härlig hoj med tanke på dess förutsättningar. Man får ju inte jämföra den med mera hårdtrimmade hojar i samma storlek.
Men 23" framhjul ställer jag mig nog frågande till. Skall nog vara 21"
Dominatorn är otroligt slitstark och tål rejäla vurpor och höga volter ner i backen. Hem och meka i garaget, så är den snart på hjulen igen. Med lite service, så rullar den lätt 10.000 mil.
Med KNfilter , lite större munstycke och ett öppnare avgassystem, så jäklar.:eek.
Då orkar den dessutom med att ha 16 kugg fram och sänker då varvet med ca 500varv/min. vid 100 kmh
Lätt att säga. Knepigt att man inte alltid kan råda över omständigheterna. Ett talesätt tycker jag är fint och det är ; bättre att spänna en båge vars stäng brister än att inte spänna alls.
Om man övar hårt, så gäller det ovanstående.
Senast redigerat av Olle Å den 2014-09-09 klockan 08:15.
Tänk först och skriv sedan. Dominatorn har haft 21" framhjul som standard från 1988 till sista modellen 2002 tror jag det var, som standard. Om du har något annat så kan det vara ett framhjul som kanske är avsett för chopperbygge. Mig veterligen finns ingen standardhoj med 23" framhjul. Eftersom du inte nämner att den skulle vara ombyggd, så förutsätter jag standard.
XL500S med 23" framhjul:
http://www.hondaxl.it/Moto/Storia/mo...ria_XL500S.htm
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd