Det finns tydligen ett luftfilter från K&N som ersätter original filtret i burken. Måste man bestycka om förgasarna för det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det finns tydligen ett luftfilter från K&N som ersätter original filtret i burken. Måste man bestycka om förgasarna för det?
Är det filter man sätter direkt på insugssidan på förgasarna så måste du det. Det är egentligen ingen bra ide att ha filtret direkt på förgasarna för de funkar bäst med att ha turbulensfri luft som du får genom en luftburk.
Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!
Motorn går illa, enkelt uttryckt. För snålt med andra ord. Kan leda till överhettning och trasig motor!
Anledningen till att man byter till ett KN-filter är ju att få lite starkare hoj.
KN-filter + lite större förgasarmunstycken+ öppnare dämpare ger märkbar skillnad. Du bör påverka alla stegen.
Om du bara byter filter får du en hoj som kanske blir kvickare på lägre varv, men tappar effekt på mellan och högre.
Bränsleskruven gör inte hojen starkare utan ger den bara fetare eller magrare blandning.
Senast redigerat av Olle Å den 2014-09-02 klockan 19:46.
Nu har jag nåt slags slipon på hojen som förra ägaren monterat. Jag vet inte om förgasaren är bestyckad men den går iaf jämnt och bra. Kanske bara onödigt att pilla med det.
En annan grej jag undrar över är att det luktar lite bensin i luftfiltret. Är det ok?
Den skruv som oftast finns på förgasare är för tomgångsblandningen. Utan luftburken och med filter direkt på förgasarna är tyvärr en ombestyckning nödvändig.
Ursäkta en kanske dum fråga. Mitt lilla monster (1600 wildstar bobber) bluddrar och ger rejäla avgasknallar vid gasavslag . Rätt öppet avgassystem och vanligt luftfilter. Min gissning är att det är bestyckat med större munstycken?
Senast redigerat av Bobberhead den 2014-09-22 klockan 19:49. Anledning: Felstavningar