I denna värme är ju frågan..vad har ni under stället? BOMULL ? då får man skylla sig själv .Har ju naturligtvis aldrig nått foder i mitt ställ.Har luftkanaler lite här och där och vid hetta bara kalsonger och en t tröja under,i merinoull eller bambu.Visst rinner det svett,men inte störande.Har man tur så kommer man i nått svalkande åskväder med en rejäl skur,då kyls man ju av lite utan att bli våt.
Ett tunt underställ gör varken till eller ifrån på temperaturen, såvida man inte av någon underlig anledning kör med vintergrejor. Däremot blir kläderna extremt mycket lättare att få av, så jag kör alltid underställ. Senaste åren i siden.
Skickat från min LT25i via Tapatalk
Men, då kommer nästa fråga…
Vilket är bäst, skinn eller prasseljacka ( allväders) när det kommer till värme
Vilket är bäst, skinn eller prasseljacka när det kommer till skydd vid marksyning?
Så kan det gå…
Beror mycket på passformen och utformningen. En prasseljacka kan ha mer ventilation, och har det oftast jämfört med vanliga skinnjackor. Däremot sitter det ofta mer foder i dem, och bara raceställ har perforerat skinn.
Prasseljackor köps ofta för stora, för att "sitta skönt" vilket gör att de skyddar sämre. Men en skinnjacka kan lika gärna vara för stor... Den som sitter bäst skyddar alltså bäst, dock tål prasseljackan ofta bara en marksyning på asfalt medan skinnet troligen kan lagas och återanvändas.
Svårt att generalisera alltså, det finns så väldigt många olika. Man får nog fundera lite på vilken sorts användning man ska ha den till, och jämföra lite. Den man använder är i slutänden säkrast, en jacka i garderoben är visserligen luftig men inte så hjälpsam...
Senast redigerat av Jåke den 2014-07-11 klockan 22:53.