Själv hanterar jag värmen med att hojen får stå i garaget, tyvärr. Inte kört på en vecka nu.
Själv hanterar jag värmen med att hojen får stå i garaget, tyvärr. Inte kört på en vecka nu.
Fast det känns ju också som fail. Jag har också funderat lite på det där med vanliga kläder och skyddsväst. Men de tål ju inte att glida längs asfalten. Samtidigt, hur ofta kör man omkull? Ryggskyddet är ju det dom känns viktigast förutom hjälm.
/Freddo
Värmen är helt klart ett problem. De ggr jag kört den senaste veckan har varit sent på kvällen när temperaturen har varit hyfsad.
Men nu blir det ofrivilliga vilodagar då jag gjort en klantighet. Stod på trappstege i friggen vi bygger på landet och höll på med loftsängen. Stegen åker undan lite så jag tappar fotfästet. Tycker att det är lugnt men lyckas inte få ordentligt tag i kanten. Tänker då hoppa ner, problemet är att jag landar på stegen och trasslar in benen i den. Det blir cirkelrörelse på kroppen så jag landar med övre delen av ryggen och bakhuvudet rakt ner i golvet.
Så nu har man plåster på ett finger (vete fan hur det gick till), ont som fan i höger armbåge och lite ont ovanför höger skulderblad. Träningsvärk i halsen. Med tanke på vurpan är jag glad att jag kan gå.
via Tapatalk
/Erik
Jag pendlar och kör vid halv fem fem på eftermiddagarna. Då är det rätt varmt, går ju bra så länge det rullar...
/Freddo
I början när jag fick mitt kort var jag stenhård. Numera, när det är varmt, så blir det i princip aldrig :\ Det går inte att köra med alla skydd när det är 25 grader och stekande sol. Alternativet är att man låter hojen stå och tar bussen eller bilen med AC istället...
Körde en sväng idag med ryggskydd och var helt genomvåt när jag kom tillbaka, så det är allt skillnad i värme, men kanske också skillnad på säkerhet.
Det är väl ett val som allt annat men det känns allt tryggare att ha det på..tycker jag iaf..nu när ni övertygat mig :-)
Så kan det gå…
Valet kan vara svettig eller fortsatta livet i rullstol
Jan