Tack så mycket för alla tipsen, ska ta till mig dem och testa nästa gång jag övar.
Tack så mycket för alla tipsen, ska ta till mig dem och testa nästa gång jag övar.
Är själv i uppstart att ta A-kort i Täby i dagarna.
Har precis köpt MC.
Måste handledaren (privat) ha tillstånd när man övningskör, eller är det bara att bränna på tillsammans?
Du måste ha körkortsbehörighet för A-kort, och handledaren måste ha handledartillstånd (personen måste ha fyllt 24 och ska ha haft körkort i minst 5 år totalt.
http://www.korkortsportalen.se
Lycka till, jag har "bara" uppkörningen kvar....
Tog kortet i morse trots totalt misslyckat första försök på krypkörningen, för låg hastighet första försöket på undanmanövern, diverse blinkmissar i trafiken och en kille på kickbike vid övergångsställe som jag såg alldeles försent o drog förbi istället
Tackar, ja lite tabbar släpper dom nog oftast igenom, men en kille rev samma kon två gånger på undanmanövern o fick snällt sätta sig i bilen o åka hem.
Jag var nervös så armarna skakade på krypkörningen, hur sakta det ska gå kan jag inte svara på men gångfart brukar dom vilja se. Har bara kört privat så har inte fått så mycket tips.
Låt någon gå bredvid en gång. Får dom småspringa går det för fort. Hastighetsmätaren går inte alltid att lita på i så låga hastigheter så gå på känsla. Körskolans mc som jag hade visade aldrig mindre än 6-7 km/h och innan jag kom på det så gick det nästan bara åt pipan.
/Freddo