Med tanke på vad reservdelar kostar, reparerar man verkligen något sådant?
/Freddo
Hade de inte en rem spänd över dynan? Så görs alltid på min bes-station.
Vilket är SBP
Skulle själv bli stentokig.Skulle vägra vara utan hoj en sommar pga klumpiga bes.män.Det skulle dom få lösa.En kompis och jag bes en gammal fin Camaro för några år sedan och den var felfri men bes mannen gav sig fan på att hitta nått fel så han trampade så mycket han kunde på bromspedalen med hjälp av att dra i ratten så tätningarna gick och oljan rann ut. Idioten log sedan och sa ojdå lite dåliga bromsar,jag lär sätta en 2,a på det..Han vart ju bestört och jag vart så förbannad och sade åt kompisen,kom så går vi,låt bilen stå kvar på bryggan.Dom kan höra av sig när dom lagat bilen och strykit 2,an så gick vi.Efter 2-3 timmar så ringde Stationschefen som inte var där när vi bes bilen och bad om ursäkt och sa att bilen är lagad och godkänd.Ursäkta lite OT men,men.
De använde ingenting för att säkra hojen på lyften.
Bara en kille på var sida om hojen, men uppenbarligen ingen som höll i den....
Detta var på en av de fristående stationskedjorna.
Tidigare när jag besiktat på SBP så har de inte heller spänt fast någon av mina hojar.
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd
På Tagene-stationen i Göteborg lägger de en rem över dynan, helt OK tycker jag.
Har aldrig vart med om att dom spänt ner hojjen, ser ganska vådligt ut ibland på deras ryckiga lyftar...
Sidostöd är bra för då rycks det inte alls i framgaffeln, besar man en regnig dag så är det inte säkert att dom ens provkör. 290 pix för en gubbe som glor lite lätt på hojjen å kollar ljuset.
Med centralstöd så kollar dom hjullager, styrlager och glapp i gaffeln...
Otur att hojen rasade men naturligtvis ska bilprovningen stå för att hojen blir lagad.
Jag är glad varje gång jag ska iväg med mina hojar och dom får gärna rycka och dra i allt vad dom hittar och extra glad blir jag om dom hittar något fel som jag missat att rätta till för då blir det ordnat. Kostar, javisst men det handlar om säkerhet.
Ove