Vet någon om det är möjligt att hyra en GPS för MC någonstans ? Känner mig osäkert att lägga ut ca 3000kr-4000kr bara för en veckas körning i sommaren.
Med vänlig hälsning, Shaun
Vet någon om det är möjligt att hyra en GPS för MC någonstans ? Känner mig osäkert att lägga ut ca 3000kr-4000kr bara för en veckas körning i sommaren.
Med vänlig hälsning, Shaun
Tycker du ska planera efter kartan och memorera, funkar kanon.Låna,hyra en gps.Kan du den inte så blir det fel ändå.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Som vanligt hade jag köpt en billig bil gps.....
Tycker faktiskt att GPS är jäkligt överskattat. Den tar bort mycket av resans upplevelse.
När det mesta av diskussionerna på kvällen handlar om GPS osv, tycker jag nog att resan i sig själv har börjat bli meningslös.
Jag brukar göra som Engström säger, plugga in och memorera, så vet man var man är i realiteten.
Tycker det är bäst att ha GPS till dagens färdmål för då kan man göra avstickare hur som helt och ändå komma tillbaka till rätt rutt.
Hojåkarna har ju klarat sig utan GPS i över 100 år, så varför måste man................
Brukar trycka på måfå o lägga upp rutter via datorn sen väljer jag "cykel" som färdmedel o
Kan lova att jag har aldrig fått så många bra vägar som jag fått med gpsen...
Allt från stigar till små sötta landsvägar, utan gpsen hade jag inte vågat testa vägar likt dessa...
Linus E
-------------------
Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
www.facebook.com/AdventureLinus