Blev 40 mil i Svea Rike under Torsdagen på jakt efter diverse prylar i livet som jag hittat på nätet tilll datorn.Tog den stora ryggsäcken och gav mig iväg och körde naturligtvis fel som vanligt när gps:en i mobilen inte riktigt ville på samma håll som jag.Strunt samma, efter en del frågor från folk som var ute och vårstädade sina trädgårdar och många skratt med till mig helt främmande människor så hittade jag så småningom rätt.STORT TACK TILL DESSA.
Vad som däremot skrämde skiten ur mig en aning på denna resa under en sträcka på motorväg var när jag låg sidan om en lastbil med släp och plötsligt ser lastbilens vänsterblinkers gå igång och denna lastbil börjar närma sig mig som redan ligger där i vänsterfilen.Det visade sig att lastbilen försökte gå ut en bit från högerfilen när två bilar stod med varningsblinkers på i vägrenen.Om denna lastbil såg mig vet jag faktiskt inte men däcken på denna lastbil var helt klart obehagligt nära min hoj och mitt högerknä innan han snabbt gick tillbaka till sin fil.
Så kan det gå under en vanlig resa på mc i Svea Rike en helt vanlig Torsdag när man som mc åkare får möjlighet till att studera ett lastbilsdäck och dess mönsterdjup på nära håll under körning ... LOL.