Såvida man inte har haft en väldig otur med t ex dålig kvalitet och oändliga verkstadsbesök så har jag lite svårt att förstå folk som kör bara hoj om det är ett särskilt märke.Själen i själva hojkörningen sitter inte i märket utan i hur vi som hojåkare nu trivs och väljer att färdas på två hjul oavsett om det är en off road, sporthoj, touring, custom osv.Image nördarna som måste tillhöra en viss gruppering och bara färdas på hojen runt kvarteret soliga helgdagar under ytterst kontrollerade former samt samlar på sig prylar med hojmärkets identitet lider nog av något helt annat problem och letar förmodligen efter en ständig lösning på sitt självbeteende i modemagasin som ex Vogue.
Senast redigerat av Ankan1 den 2014-04-05 klockan 11:20.
Jag klev ned från en KTM 990 Adventure till en Honda Shadow av ekonomiska själ bara för att jag ville ha en hoj att hålla på med. Har kört ca 30 mil med Hondan , för att upptäcka att detta är inte "min hoj". Jag vill ha lite mer knuff , vilket inte Hondan fixar. Glidarhoj passar mig rätt bra eftersom jag inte gillar att ligga och bröla i 200. Men....jag vill kunna köra om utan att planera i 2 km innan. Om jag hittar en liknande hoj med mer knuff till ett rimligt pris, så köper jag en sån oavsett om det är en HD eller Japcrap...
Många har åsikter om HD men det är inte många av dessa tyckare som har provkört någon. Kan ju vara en fördel att ha gjort det innan man uttalar sig.