Goderdag!
Jag fick den briljanta idén idag att nu när avgassystemet är nylackat och slipons hemkomna passa på att göra rent svingen på allt gammalt oljebös som blir.
Detta ledde mig till att skruva dän koppling och hastighetsmätar"givare" för att blotta framdrevet och göra rent o snyggt inför byte av drivpaketet när det väl kommer.
Vad jag påträffade var ganska förvånande med tanke på hojens i övrigt goda skick men det är må jag lova en nöt jag har lite svårt att knäcka.. =/
Bultskallen som håller drevet är tokslaktad, av märkena på den att tolka har den monterats med huggmejsel eller värre =/...
Tänkte jag ska smäcka på gamla kedjan imorgon och försöka med hylsa samtidigt som jag står på bromsen MEN jag har mycket svårt att tänka mig att en hylsa kommer fixa detta..
Och drevet sitter allt för knixigt till för att kommas åt med en rörtång ordentligt.
Nu var ju drevet såklart inte helkass fram, men med lite lite framförsikt inser jag att detta måste man ju lösa..
Är det någon som har någon ljus idé/erfarenhet rörande detta för jag känner inte till någon bra standardlösning på detta hära