Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 117

Ämne: olja till wildstar

  1. #51
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det gör det säkert.Men om jag köper en ny hoj,inte håller då jag på och letar efter så billig olja som möjligt..
    Jag kollar beteckning i instruktions boken å på oljedunken. Om den olja jag har hemma duger så är det jättebra.
    Man ska nog inte va naiv å tro att Humbojumboolja för två hundra pix gör bättre jobb.
    Jan

  2. #52
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag kollar beteckning i instruktions boken å på oljedunken. Om den olja jag har hemma duger så är det jättebra.
    Man ska nog inte va naiv å tro att Humbojumboolja för två hundra pix gör bättre jobb.
    Så kan det ju vara.Har aldrig prova Humbojumboolja.Slår i en dunk Motul 1 gång per år.Och fylla på behövs ju aldrig.

  3. #53
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så kan det ju vara.Har aldrig prova Humbojumboolja.Slår i en dunk Motul 1 gång per år.Och fylla på behövs ju aldrig.
    Jag byter 1000 mil, noga med vad handboken skriver. Men inget trams däröver
    Jan

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    En fråga bara.Vill inte låta bäst eller nått annat påhittat MEN jag förstår inte att när det gäller olja bla, så diskuteras det hela tiden vad det kostar..Byter man olja 1 gång per år vad spelar det för roll då om man betalar lite för 3-4 liter.Fråga tex en honda handlare,vad ska det vara för olja i min Honda..Då säger han det och sedan är det bra.Eller läs i instruktionsboken,står där med.Finns väl andra sätt att spara pengar på än att göra det på hojåkandet..Eller
    Håller med dig till fullo. Hål i huvudet att försöka spara pengar på en så väsentlig sak
    som olja. Dumsnålt helt enkelt. Om man uttrycker det såhär: Om din hoj kunde flyga, skulle du då använda "nonameolja" från Feltema? Eller motordelar från källarföretaget i Krakow?

    Byt olja och filter ofta, och använd bra och rek produkter, så slipper du problem över lång tid framöver.

  5. #55
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag byter 1000 mil, noga med vad handboken skriver. Men inget trams däröver
    Ja ok det är 1600mils intervaller på min. Så 2 byten lär det kanske bli sedan byts hojen ut.

  6. #56
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Håller med dig till fullo. Hål i huvudet att försöka spara pengar på en så väsentlig sak
    som olja. Dumsnålt helt enkelt. Om man uttrycker det såhär: Om din hoj kunde flyga, skulle du då använda "nonameolja" från Feltema? Eller motordelar från källarföretaget i Krakow?

    Byt olja och filter ofta, och använd bra och rek produkter, så slipper du problem över lång tid framöver.
    Varför tror folk att en hoj går bättre å lever längre om man häller i svindyr olja med racerhoj på flaskan
    Jan

  7. #57
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varför tror folk att en hoj går bättre å lever längre om man häller i svindyr olja med racerhoj på flaskan
    Reklam säljer ju. Och jag köper,och även många andra enl dig lurade prickar

  8. #58
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Reklam säljer ju. Och jag köper,och även många andra enl dig lurade prickar
    Så är det.
    Jan

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är det.
    Jag har i alla fall kört mina bilar och traktorer och mc med olja från samma leverantör. Numera heter oljan Agrol. Troligen kommer den från olika producenter.
    BT hade olja från Statoil, men numera vet jag ej. Finns ju flera oljemärken som då köper sin olja från olika producenter och sedan blandar till den med olika tillsatser, till vad de själva vill sälja. Detta gäller ju mineraloljor.
    Vad gäller syntetoljor kan man ju bara undra vad som ingår. Hur är de mot miljön?

  10. #60
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag har i alla fall kört mina bilar och traktorer och mc med olja från samma leverantör. Numera heter oljan Agrol. Troligen kommer den från olika producenter.
    BT hade olja från Statoil, men numera vet jag ej. Finns ju flera oljemärken som då köper sin olja från olika producenter och sedan blandar till den med olika tillsatser, till vad de själva vill sälja. Detta gäller ju mineraloljor.
    Vad gäller syntetoljor kan man ju bara undra vad som ingår. Hur är de mot miljön?
    Mina hojar har gått bra å länge på Agrol 15-40 Turbo. Mobil gör Agrololjan i dag.
    För övrigt kan det vara intressant att se karaktärsbytet när den frikostiga oljekonsumenten hamnar vid köttdisken.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Vilken olja till -99:s cb750
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-31, 21:55
  2. Luftfilter till Yamaha wildstar 1600 cc
    Av Bobberhead i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 13:44
  3. Motor olja till en villiers
    Av HelmetCosmos i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-03, 00:33
  4. Däck till wildstar.
    Av baseman i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 17:54
  5. olja till en yamaha -84
    Av pea_72 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •