Sopbilar som kör landsbygdsvägar finns väl inte så många nu för tiden. Jag kan trösta med att underlaget för gruset, asfalten, har samma rynkor och gupp som i höstas, verkar som "vintern" inte påverkat alls.
Sigrid står utan kedja hela veckan - beställt men det är leveranstid...
Ove
I dag skränar tranorna på mig. Vill nog fråga om jag ska hänga med upp till sjön ?
Jan
Det är väl några gammeltranor som undrar var du har vart några år..Det har varit 180 fåglar på plats nu ett par dar så du får styra dej lite till så kommer det flera som du kan bjuda upp.
Tänkte rusta opp med nytt ställ och var och tittade på Julas. Nja, jackan passade men skydden var lite ynkliga. Byxorna passade inte alls, dom var gjorda för såna där människor som det fattas lite på mitten för, midja heter det visst. Här har man tuggat och stått i för att behålla ett gott hull och då finns det inte passande kläder!?![]()
Ove
Nä, men mångsysslare, uppfostrad till bonde. Livet på landet med djur å skog blir aldrig tråkigt men intensivt. Hojintresset har varit med sen unga år men fått stå tillbaka vissa perioder för lantbruket. Nu som pensionär har bonneriet blivit mer halvårssyssla (vinterhalvåret)
Jan