det är lite kul det här med hur man uppfattar egentligen hur tung en hoj är, beroende på tyngdpunkt och konstruktion, balans och väghållning etc etc
det är lite kul det här med hur man uppfattar egentligen hur tung en hoj är, beroende på tyngdpunkt och konstruktion, balans och väghållning etc etc
akt garage:
Buell X1 Lightning
tidigare hojar:
Kawasaki ZZR 1200
Yamaha XV1600 Wildstar
BMW R1150RT
Aprilia SL1000 Falco
Intruder 1400 *2
Kawasaki VN900 Classic
Honda CB600 Hornet
Suzuki 380
SMC medlem
SCRC Medlem
Håller med dig att honda har blivit en driftsäkert märke men en aning tråkiga att köra.
Det där med att HD och Victory och andra skulle ha en viss känsla håller jag inte med för fem öre. Äldre HD, äldre än 2009 hade en mjukare chassi, gaffel och taskiga bromsar som gav en speciell känsla. De hade taskig väghållning men gick bättre på sämre vägar jmf med japanska hojar. Visst den var lite annorlunda att köra. Den gick mer som en bil vill jag säga.
Personligen tror jag att en modern HD håller 10 000 mil om man tar väl hand om den. Japanska glidare tror jag rullar det dubbla utan bekymmer. Även om HD och triumph har blivit bättre så har de ljus år kvar innan de kan jämföra sig med japanska märken.
Victory tror jag har fått till det riktigt bra men det krävs mer än 15 år på marknaden för att kunna jämföra sig med japanarna. Japanarna har haft bra rykte om sig i mer än 40 år men skulle jag köpa ett amerikanskt märke skulle jag definitivt satsa på victory då de ger 5 års garanti på sina hojar. Det visar att de litar på sina hojar.
Det här så klart mina egna tankar kring olika mcmärken.
Att HD/Viktory snart är ikapp Japanerna kan man nog glömma.Det mesta Jänkarna gör tycker jag är skit rent ut sagt,både vad gäller bilar och mc.Vill man köra och inte meka och bli oljig är det Japanskt/asiatiskt som gäller.Där finns hur många ex som helst på Japanska hojar som gått både 20-30 000 mil bara genom att sköta grundservicen.Vid hälften av dessa milen ligger alla amerikanska hojar i graven.
Bighoj, bra sagt!
UOTE=Bighoj;89152]Att HD/Viktory snart är ikapp Japanerna kan man nog glömma.Det mesta Jänkarna gör tycker jag är skit rent ut sagt,både vad gäller bilar och mc.Vill man köra och inte meka och bli oljig är det Japanskt/asiatiskt som gäller.Där finns hur många ex som helst på Japanska hojar som gått både 20-30 000 mil bara genom att sköta grundservicen.Vid hälften av dessa milen ligger alla amerikanska hojar i graven.[/QUOTE]
Mina GSar brukar gå långt innan jag byter. Viktigast, jag har kul medan jag kör dom.
Jan
Jänke bilar skit??Många bra bilar där och med plåt i och princip odödliga motorer till skillnad mot japanska små bilar av folie och plast och symaskinsmotorerOch Polaris(viktory) är ju gammalt och beprövat märke.framförallt bland snöskotrar.Du vet med skidor fram och gummimatta.
Senast redigerat av engström67 den 2014-02-11 klockan 21:47.
Hur kommer det då sig att GM nästan gick i konkurs? Hur kommer det sig att Toyota samt andra japanska märken har bra betyg i utfrågningar samt besiktningsresultat?
Polaris har tillverkat motorcyklar och det gör dem knappast till ett beprövat märke.
Vad är det för fel på symaskiner om de nu är driftsäkra och billiga i drift?