Gör en undergång för cyklister, samt andra förbättringsåtgärder så man slipper stanna i oset
Gör en undergång för cyklister, samt andra förbättringsåtgärder så man slipper stanna i oset
Jag hindrade en civilpolis mitt i deras utryckning :\ Till mitt försvar så hade han inte ljudsiren på, utan det var bara ljus på slaget.
Han kom farande i en korsning och jag såg honom för sent. Slutade med att vi bägge fick bromsa in och mötes mitt i korsningen. Min spontana reaktion var att höja handen lite och sen köra, vilket förmodligen sinkade honom ännu mera :/
Ringde faktiskt sedan till lokalpolisen för att höra mig för om mitt beteende, men det blev ingen påföföljd. Så här i efterhand misstänker jag att jag inte är den första som råkar komma i vägen...
Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!
Dålig förklaring från min sida. Om du får grön pil åt höger så får inte vare sig gångare eller cyklister få grönt över den väg du svänger in på.
Har du grön pil åt vänster får inte mötande trafik ha grönt (förutom svängande) eller gångare och cyklister. Däremot ska du räkna med att gångare och cyklister har grönt om du har vanlig grön utan pil.
/Erik
Måste säga att tyvärr så finns det korsningar där högersvängande, cykel och gångväg har grönt samtidigt, kanske inte där det finns flera filer dock.
Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!
Om de har grön pil (bilarna) så är det trafikljuset definitivt felgjort. Då ska de anmälas till väghållaren.
/Erik