Har måttat en gång och.......
8500:-gick det för mig på en europatur, 10 dagar och 800 mil. Inklusive precis allt.(bensin, broavgifter, mat etc etc)
jo...jag lever enkelt, men man hinner ju inte slösa om man gillar köra
Har måttat en gång och.......
8500:-gick det för mig på en europatur, 10 dagar och 800 mil. Inklusive precis allt.(bensin, broavgifter, mat etc etc)
jo...jag lever enkelt, men man hinner ju inte slösa om man gillar köra
Hmmm. Med så många mil per dag, så blir det ju inte så mycket tid för annat.
Brukar räkna med att det kostar ca 1000/dag att fara runt i Norge. Dyrare uppehälle med mat och hytter. Kan bli en del färjor där oxå, beroende på vägvalet. Då brukar det bli 30-50 mil/dag mycket beroende på var man befinner sig.
Jodå,rätt dyrt i Norge men brukar hålla mig till hytterna som kostar mellan 200-400 kr natten delat på 2 och sedan äter vi ju aldrig på restauranger.Brukar köpa med mig lite käk från Sverige,olika soppor och nå konserver bara att värma.Det duger väl.Huvudsaken man blir mätt.Frukosten är ju viktigaste för mig,en limpa från nån affär och nån kaviar tup duger och sedan kan man ta ett kaffestopp vid första mack.Är ju inte snål men syftet med mina Norge resor är att åka hoj och utforska olika platser och inte kasta bort massa pengar på dyr mat.Bättre att lägga pengarna i köpa ny hoj,utrustnings kassan.
Senast redigerat av engström67 den 2013-12-17 klockan 16:33.
Har nu forskat och tror att jag kan planera lite mer noga. Min tanke är att ta Kiel båten och sedan kör ner till Hartz området. Resan + boende i MC hotell halv pension är ca 5200kr. Borta totalt 7 dagar inkl båtresan.
Shaun, Rugen är närmare...om du tycker att det blir för stressigt.