ännu ett exempel på vad många verkar baka in i rashat/rasistfrågan är det här med moskéer och minareter. Väldigt många människor, mig inkluderad vill inte alls ha invasion av ännu fler religiösa sekter i samhället. Den skiten har vi redan nog av. I landet gäller en viss religionsfrihet så att förbjuda dårar att bygga kyrkor där de får tillbedja alla möjliga gudar och profeter funkar inte.
Men att för den sakens skull få predika sin hjärntvätt och historier ut över gator och torg bör folk i landet få bestämma först och främst.
Det är inte rashat, det är att man vill slippa att höra, se eller bli påverkad av div sekters bullshit.
Det räcker att de gör innanför sina kyrkors/moskéer/rymdskäpps dörrar och då går folk dit och får sitt behov tillfredsställt.
Här är det ännu ett dum exempel på nåt man gömmer sig bakom och skriker rasist för !
Jag undrar, hade man reagerat på samma sätt om scientologer eller någon annan sekt velat börja basunera ut sina budskap över gator och torg ?
Jag är ganska säker på att många många många människor vill ha sitt att rösta om sådana saker, och inte att polisen enbart skall få utdela sådana tillstånd.
skål och gonatt