Ursprungligen postat av
TheCrow
Hur många rasister ser sig själva som rasister förutom de mest urblåsta?
Som till och från jobbandes i just media tänkte jag att jag kanske kan bidra med några ord. Till att börja med så är det olagligt att sprida sådant som kan falla in under "hets mot folkgrupp". Så tidningar får helt enkelt inte publicera vad som helst. Jag är inte direkt avundsjuk på de som är ansvariga utgivare när det kommer till att hantera SD:s olika uttalanden i olika sammanhang, för att inte tala om insändare.
Men sen är de så också att jag tror inte jag träffat på en enda svensk som faktiskt har kritiserat just invandringsPOLITIKEN när man träffar dem genom tidningens försorg. Det finns några saker som är nästan alltid är återkommande.
Jag är inte rasist men... är ett av dem. Sedan håller man en lång utläggning om rådande situation och i slutet kommer fram till att det beror på för många invandrare och att vi tar emot för många. Det är vad folk anser vara invandrarpolitik. Hur många, vart och varifrån de kommer. Idag hör vi inga som klagar på finnar, det lät annorlunda på 70-talet kan jag meddela. När folk jag möter pratar "invandrarpolitik" så pratar de om muslimer och inget annat, företrädesvis från mellanöstern.
Sedan kommer skolan med nationalsången på tal som förs fram som ett allmängiltigt förbud, vad jag vet så har det bara inträffat på ett fåtal skolor. Tillika historierna om pepparkaksgubbarna. Källan är för det mesta samma media som kritiseras för att misskreditera de politiskt inkorrekta som man gärna kallar sig. Då är media helt plötsligt fullt trovärdiga, eller när man skriver att ambulans/räddningstjänst inte åker in i oroliga områden. Om någon tidning verkligen skrivit att de inte "vågar" vet jag inte, finns säkert i nått pratminus. Men det står aldrig, vad jag sett, att de inte får pga arbetsmiljöregler.
Finns det inga som kritiserar invandrarpolitiken? Jo, de jag har träffat som gjort det är invandrare. De tycker att den fungerar skit och dom sitter fast i den.
Svenskar fastnar i resonemang om delikatessbollars namn och inte som om det vore det största problemet av dem alla. Om tidigare nämnda bolls namn är neutralt och betydelselöst, varför är det då så viktigt för somliga att hänga kvar vid det?
När det kommer till minareter så vet dom flesta inte ens vad dom pratar om. De har målat upp en bild av nått som ska skråla som en tupp på bondgården. Jag var nyligen i en muslimsk stad där man såg minareter i stort sett över allt. Om man koncentrerade sig så kunde man höra när de satte igång, men stadens brus överröstade med lätthet utropet för alla som var mer än ett-två kvarter bort.
Folk får gärna ifrågasätta invandringspolitiken för min del, det gör jag också, men då får de fan vara pålästa och relevanta om de inte vill att jag ska sätta rasistflagga på dem.
/F