2000mil yamaha xtz 1200.Gick lös på 1750kr Explorern har inte gått 1600mil ännu,men skulle tro nått liknande.
2000mil yamaha xtz 1200.Gick lös på 1750kr Explorern har inte gått 1600mil ännu,men skulle tro nått liknande.
aldrig lämnat in för service... så det dyraste jag betalat är för mina delar, olja, stift, filter normalt, +bromsbelägg + batteri nån gång.
en gång förresten ville jag betala mer och åkte förbi med min Aprilia på en Ap verkstad och sade att jag redan gjort all annan service men undrade om de hade tid kontrollera ventilerna ! Mekanikern följde med ut och lyssna och undrade hur den gick och så. Helt underbart svarade jag. då så. kan jag bespara dig dom stålarna för det behövs inte kollas.... så långt har den inte gått ännu heller.... då hade den 5500mil på mätaren... obs ej Aprilia motorer i dom, utan Rotax twin ! Men jag tom kollade upp mekanikern jag snackade med och dessa killar har stort förtoende och får mycket bra omdömen av alla som servat sina hojar där jag kollat med. hur ofta undrar jag som det lämnas in både bilar och hojar för kontroller som ...hmm.. man undrar ibland om ens görs.... men fakturan kommer
akt garage:
Buell X1 Lightning
tidigare hojar:
Kawasaki ZZR 1200
Yamaha XV1600 Wildstar
BMW R1150RT
Aprilia SL1000 Falco
Intruder 1400 *2
Kawasaki VN900 Classic
Honda CB600 Hornet
Suzuki 380
SMC medlem
SCRC Medlem
Jag lämnade in bilen en gång, men det var antingen det eller timmar med agamejsel för att få ur framhjulslagret
-------------------------------------------------------
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff
Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk
Det är tänkt att det skall vara en samlingstråd så jag är tacksam om det inte urartar för mkt. Det skall kunna fungera som en guide för ngn som vill köpa en motorcykel.
....hur man nu kan lyssna sig till om ventilerna är bra eller dåliga?!?
Oftast bli ventilerna på hojarna tajtare. Blir dom riktigt tajta så blir den svårstartad, men det förutsätter ju då att ett antal ventiler är fel.
Jag har justerat bara i år på ett antal hojar. Inte ovanligt att det varit en eller ett par ventiler som varit "rejält tajta". Märks ju inte direkt på gången när bara en ventil är så. Dock, hade man fortsatt att köra så hade det nog inte varit bra för den motorn.
2400milaservice på Ducatin skulle gå på 11.000 på verkstad
byte av olja och filter vid 1200mil 2.600 på verkstad,visserligen inkl allt material